اخبار روز

ما در آستانه ایجاد یک رابطه همه جانبه با طالبان هستیم

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه، در مورد تصمیم مسکو برای بررسی احتمال حذف طالبان از فهرست گروه های ممنوعه، گفت که این کشور به برقراری روابط همه جانبه با طالبان نزدیک شده است.

تسنیم نوشت: در حالی که گزینه حذف طالبان از فهرست گروه های ممنوعه روی میز پوتین قرار دارد، نایب رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که مسکو به برقراری روابط همه جانبه با طالبان نزدیک شده است.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، در مورد تصمیم مسکو برای بررسی حذف طالبان از فهرست گروه های ممنوعه، گفت که این کشور به برقراری روابط همه جانبه با طالبان نزدیک شده است.

مدودف به تاس گفت: بیست سال یک دوره نسبتا طولانی است که در آن خیلی چیزها می توانند تغییر کنند. در آغاز قرن بیست و یکم، ما معتقد بودیم که طالبان تروریست هستند و آمریکایی ها را شریک مبارزه با افراط گرایی می دانستیم. اکنون همه چیز متفاوت است و آمریکا از تروریست ها حمایت می کند.

وی با تاکید بر اینکه در 20 سال گذشته فضای ژئوپلیتیکی تغییر کرده است، ادامه داد: اکنون طالبان در قدرت هستند و ما در آستانه برقراری روابط همه جانبه با آنها هستیم.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد: مقامات جدید افغانستان تلاش می کنند تا در بحث های سازنده شرکت کنند، متوجه خواهیم شد که تا چه اندازه در این زمینه صادق هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا