اخبار روز

ما تجهیزات بیشتری را به خاورمیانه منتقل می کنیم

یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد که پنتاگون در آستانه حمله ایران به اسرائیل در حال انتقال تجهیزات بیشتری به خاورمیانه و «مقابله با تهدید ایران» است.

به گزارش ایرنا، یک مقام دفاعی آمریکایی روز جمعه به وقت محلی به سی ان ان گفت: وزارت دفاع در حال انتقال تجهیزات اضافی به منطقه خاورمیانه است، زیرا اسرائیل و آمریکا برای حمله احتمالی ایران به تاسیسات اسرائیل و منطقه بیشتر آماده می شوند.

به گفته این مقام، این اقدام با هدف «تقویت تلاش‌های بازدارندگی منطقه‌ای و افزایش حفاظت از نیروهای آمریکایی» صورت گرفته است.

سی ان ان گزارش می دهد که پنتاگون به ویژه برای تقویت دفاع هوایی نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه که بیش از 100 بار توسط نیروهای نیابتی مورد حمایت ایران بین اکتبر و فوریه مورد حمله قرار گرفتند، کار کرده است. در ماه ژانویه، سه سرباز آمریکایی در حمله هواپیمای بدون سرنشین به پایگاه برج 22 در اردن کشته شدند.

ایالات متحده انتظار ندارد ایران یا نیروهای نیابتی آن به عنوان بخشی از اقدام تلافی جویانه خود به نیروهای آمریکایی حمله کنند، اما با این وجود تجهیزات را مستقر خواهد کرد.

وب سایت آمریکایی اکسیوس روز جمعه به وقت محلی به نقل از سه مقام آمریکایی اعلام کرد: اوایل این هفته، ایران از طریق چندین کشور عربی به دولت بایدن پیام داد که در صورت ورود آمریکا به جنگ بین اسرائیل و ایران، نیروهای آمریکایی مداخله خواهند کرد. کسانی که در منطقه مستقر هستند مورد حمله قرار می گیرند.

این رسانه آمریکایی افزود: اسرائیل و آمریکا بر این باورند که حمله ایران شامل پرتاب موشک های بالستیک، موشک های کروز و پهپادهای تهاجمی از ایران به سمت اسرائیل است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی گفتند که دولت بایدن از اسرائیل خواسته است که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه اسرائیل تلافی خواهد کرد یا خیر، به آمریکا اطلاع دهد تا آمریکا بتواند نظری برای گفتن داشته باشد.

سه مقام آمریکایی گفتند که ایرانی‌ها در روزهای اخیر به چندین دولت عربی گفته‌اند که واشنگتن را مسئول حمله اسرائیل می‌دانند، علی‌رغم تلاش‌های آمریکا برای فاصله گرفتن از حمله در دمشق. پیام ایران این بود که اگر آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل مداخله کند، پایگاه های آمریکا در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

یکی پیام ایران این بود که به نیروهایی که به ما حمله کنند حمله خواهیم کرد. پس با ما نجنگید و ما با شما نخواهیم جنگید.»

یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفت که از پیام دریافتی از طریق چندین کشور عربی مشخص نیست که آیا ایرانی‌ها تهدید کرده‌اند که در صورت کمک به اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایران، به نیروهای آمریکایی حمله خواهند کرد یا اگر این حمله را انجام می‌دادند، این حمله انجام می‌شد. در تلافی اسرائیل شرکت کردند.

به گفته این مقام آمریکایی، ارزیابی کلی اطلاعات آمریکا این است که ایرانی ها تنها در صورتی می توانند به نیروهای آمریکایی حمله کنند که آمریکا در یک ضدحمله به اسرائیل بپیوندد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا