معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهارات خود با تاکید بر حق ادعایی رژیم صهیونیستی در دفاع از خود از جنایات این رژیم در منطقه حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاون رئیس جمهور این کشور بر حمایت خود از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

«بیل ویتاکر» خبرنگار مشهور سی‌بی‌اس به کمک‌های نظامی میلیاردها دلاری دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، اشاره کرد و گفت: او (نتانیاهو) همیشه این موضوع را نادیده گرفته است آمریکایی ها خواستار آتش بس یا عدم حمله به لبنان هستند و اکنون قول داده اند که به ایران حمله کنند. آیا در چنین شرایطی دولت آمریکا هیچ کنترل و نفوذی بر نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) ندارد؟

معاون رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال بر حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود تاکید کرد و گفت: کمکی که ما به اسرائیل ارائه کردیم برای دفاع از خود در برابر 200 موشک بالستیک بود که فقط به سمت آن هدف قرار می گرفت «برای نابودی اسرائیل و شهروندانش. “تیراندازی شدند.”

ادعای هریس درباره هدف حمله موشکی مشروع ایران به رژیم صهیونیستی این است که ایران شامگاه سه شنبه در چارچوب عملیات وادا صادق 2 در پاسخ به ترور شهید، حمله موشکی گسترده ای را علیه سرزمین های اشغالی انجام داد. اسماعیل هنیه، رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس. او در تهران ژنرال عباس نیل‌فروشان، مشاور ارشد نظامی ایران در بیروت و سید حسن نصرالله، دبیرکل حماس را با نقض حاکمیت ملی ایران، حزب‌الله لبنان، ترور کرد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نیز در نشست اخیر شورای امنیت درباره لبنان پس از عملیات صادق 2 گفت: اشاره جمهوری اسلامی ایران به حق دفاع مشروع خود حتی پس از مدت ها. زمان خویشتن داری نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران در قبال صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

مقامات پنتاگون پیشتر گفته بودند که دو کشتی آمریکایی 12 موشک رهگیر به سمت موشک های ایرانی در شرق مدیترانه شلیک کردند و میزان موفقیت هنوز مشخص نشده است.

او اما به همین جا بسنده نکرد و در ادامه مصاحبه خود با برنامه «60 دقیقه» گفت: تهدیدات حماس، حزب الله و ایران باید مورد توجه قرار گیرد: «در مقابل این تهدیدات باید از اسرائیل حمایت کنیم و حق آن برای دفاع از خود.»

هریس در ادامه با بیان اینکه تلاش‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک بین مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی بر سر غزه ادامه دارد، گفت: آمریکا در حال شفاف‌سازی اولویت‌های خود یعنی ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، پایان جنگ و آزادی اسرا در غزه است. مطابق با توافقنامه آتش بس

معاون رئیس جمهور آمریکا افزود: در این راستا، فشار بر اسرائیل و رهبران عرب در خاورمیانه همچنان ادامه دارد.

اما اظهارات هریس با تعجب خبرنگار CBS News مواجه شد و ویتاکر در پاسخ گفت که به نظر می رسد نتانیاهو نسبت به خواسته های آمریکا با توجه به شرایط فعلی بی تفاوت است.

هریس در پاسخ به این موضوع مدعی شد که اقدامات آمریکا دستاوردهای زیادی در راستای اولویت های فوق در خاورمیانه به همراه داشته است. او البته این موفقیت های فرضی را روشن نکرد.

در ادامه، خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز از معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده پرسید که آیا نتانیاهو هنوز هم متحد نزدیک و واقعی ایالات متحده است یا خیر، و هریس در پاسخ به این سؤال صرفاً گفت که باید پرسید که آیا «شهروندان ایالات متحده. “ایالات متحده با شهروندان اسرائیل متحد است.”

اما حمایت فزاینده هریس از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن جنایات نتانیاهو واقعیتی است که چند تن از رهبران جامعه مسلمانان عرب در ایالات متحده پیشتر در حاشیه یک گردهمایی تبلیغاتی در فلینت، میشیگان، با ریاست حزب دمکرات آمریکا ابراز داشتند. آنها می خواستند سیاست های بایدن در قبال رژیم صهیونیستی را کنار بگذارند و فشار بیشتری برای پایان دادن به جنگ این رژیم علیه نوار غزه اعمال کنند.

“وائل الزیات” مدیر اجرایی گروه Emgage Action که مدافع حقوق مسلمانان آمریکایی است، گفت که این گفتگو قرار بود 10 دقیقه طول بکشد، اما در نهایت 20 دقیقه طول کشید و هریس هیچ صحبتی نکرد. قول داد و فقط گفت که می خواهد به آن پایان دهد. او برای آن می جنگد و هر کاری که می تواند انجام می دهد.

مواضع اخیر کمالا هریس در قبال حملات اخیر رژیم جنایتکار صهیونیستی به لبنان که همچنان از این رژیم حمایت می کند، منجر به نارضایتی و بیگانگی جامعه رای دهنده مسلمان آمریکا از وی و دموکرات ها شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما