اخبار روز

ما از همه گزینه های قانونی برای اخراج حامیان حماس استفاده خواهیم کرد

وزیر کشور آلمان در واکنش به حمله الاقصی از برنامه دولت برای اخراج قانونی حامیان جنبش مقاومت فلسطین (حماس) خبر داد. این اقدامی آشکار در حمایت از اسرائیل است و نشان می دهد که برلین حضور اتباع مخالف سیاست هایش را تحمل نمی کند.

بر اساس گزارش نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان از طرح اخراج حامیان حماس مقاومت اسلامی فلسطین از آلمان حمایت کرده است.

این مقام آلمانی در مصاحبه با بیلد آلمان گفت: برای اخراج حامیان حماس از همه گزینه های قانونی استفاده خواهیم کرد.

لارس کلینگ بیل، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز نظر مشابهی در این مورد دارد. وی به روزنامه های گروه رسانه ای فونکه تاکید کرد که حامیان جنبش مقاومت فلسطین حماس که موفقیت های این گروه را در آلمان جشن می گیرند و تابعیت آلمانی ندارند باید اخراج شوند. وی تاکید کرد: همه اقدامات قانون اساسی را تکمیل می کنیم.

کلینگ بیل همچنین گفت: در حال حاضر در حال اصلاح قانون شهروندی هستیم: شهروندی قوی‌ترین تعهد به کشور ما است.

رئیس حزب سوسیال دموکرات در عین حال نسبت به کلی گویی هشدار داد و حامیان جنبش مقاومت فلسطین حماس را مرتکب جنایت دانست.

پس از حمله خشونت آمیز جنبش مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی، موسوم به طوفان الاقصی، وضعیت امنیتی برلین رو به وخامت گذاشته است. پلیس پرسنل بیشتری را برای حفاظت از نهادهای یهودی و اسرائیلی و جلوگیری از تظاهرات طرفداران فلسطینی مستقر کرده است. دستورالعمل‌های داخلی از همه بخش‌ها خواسته است تا در صورت تشدید درگیری‌های خاورمیانه، برای عملیات در سطح شهر آماده شوند.

پلیس گفته است که خود را برای تجمعات خودجوش و اقدامات مخفیانه طرفداران حماس در روزهای آینده آماده می کند. در میان جمعیت عرب و مسلمان، به ویژه در شمال نوکولن، در جنوب سونالی و اطراف شهر ارشه بالا، همدلی شدیدی برای اردوگاه طرفدار فلسطین وجود دارد.

در بسیاری از مناطق آلمان، پلیس و شهرها تظاهرات حامی فلسطین را ممنوع کرده اند. پلیس همچنین در بسیاری از نقاط برای مبارزه با سایر اقدامات حامی فلسطین مستقر شد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در سخنرانی اخیر خود در جلسه پارلمان این کشور گفت: هرکس از حماس تمجید کند یا پرچم های اسرائیل را به آتش بکشد، محاکمه و مجازات خواهد شد.

صدراعظم آلمان فعالیت یک گروه حامی فلسطین را ممنوع کرد و اعضای آن را متهم کرد که روز شنبه به خیابان های منطقه نئوکلین برلین آمدند تا با توزیع شیرینی به عابران، عملیات طوفان الاقصی را جشن بگیرند.

شولتز همچنین از ممنوعیت تمامی فعالیت های حماس در آلمان خبر داد و گفت: «هر فردی که در چنین فعالیت هایی دست داشته باشد، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت».

پس از عملیات طوفان الاقصی که مقاومت فلسطینی حماس علیه رژیم صهیونیستی انجام داد، نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان نیز اعلام کرد که اقدامات سخت تری را علیه حماس و سازمان های حامی آن در آلمان انجام خواهد داد.

احزاب ائتلاف دولتی و اتحادیه احزاب متحد مسیحی نیز خواستار ممنوعیت این نهادها در آلمان شدند.

این مقام سوسیال دموکرات در آلمان به روزنامه های گروه رسانه ای فونک گفت: ما از تمام ابزارهای سرویس مخفی و پلیس برای اقدام علیه حامیان حماس استفاده می کنیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا