اخبار روز سینما جهان

مایکل مان آرشیو «فراری» را آنلاین کرد/۲۰ فیلم مستند از مراحل ساخت

به گزارش خبرگزاری مایکل مان در یک وب‌سایت تعاملی جدید، نگاهی اجمالی به روند فیلم‌سازی چشمگیر خود ارائه می‌کند و 20 فیلم مستند کوتاه با جزئیات کار خود و بازیگرانش، از آموزش و تمرین گرفته تا فیلم‌برداری، دوربین و استراتژی‌های بخش هنری ارائه می‌کند. این فیلم‌ها نشان می‌دهند که تأثیر کار کارگردان در روند شکل‌گیری درام، طراحی و مهندسی چگونه پیش می‌رود. این ویدیوها شامل اتومبیل های مسابقه ای کپی شده از نسخه اصلی، سیستم های دوربین، تصادف غم انگیز در مسیر و موارد دیگر است.

مهر نوشت: این آرشیو همچنین شامل صفحاتی از نوشته‌های ما در مورد این موضوع، یادداشت‌های نمایش، استوری‌بردها و ضبط‌های صوتی او است.

دسترسی به آرشیو فراری با قیمت 65 دلار در وب سایت Mann امکان پذیر است. هر کاربر یک مجوز دسترسی منحصر به فرد خواهد داشت که به آنها اجازه می دهد در هر زمان به این مجموعه آرشیو گسترده دسترسی داشته باشند و مرور کنند.

ادوارد ساکسون، تهیه کننده «سکوت بره ها» از این پروژه به عنوان مکمل منحصر به فرد و ضروری فیلم و فیلمسازی یاد کرد که هم بسیار سرگرم کننده است و هم به درک روند فیلمسازی این کارگردان بدون حضور در صحنه فیلمبرداری کمک می کند.

فیلم فراری به کارگردانی مایکل مان و نویسندگی تروی کندی مارتین در سال 2023 با نگاهی به زندگی انزو فراری، سازنده خودروی فراری ساخته شد. آدام درایور، پنه لوپه کروز، شیلین وودلی، سارا گادون، گابریل لئون، جک اوکانل و پاتریک دمپسی بازیگران این فیلم بودند.

«فراری» در بخش رقابتی هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد. این فیلم که نقدهای مثبت منتقدان را دریافت کرد، توسط هیئت ملی بازبینی نامگذاری شد یکی به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال 2023 معرفی شد.

داستان ساخت «فراری» مفصل است و مایکل مان از سال 2000 به ساخت این فیلم علاقه مند شد و درباره آن با سیدنی پولاک صحبت کرد. ابتدا قرار بود این فیلم با بازی کریستین بیل در تابستان 2016 در ایتالیا ساخته شود اما بیل دچار مشکل شد و پس از او هیو جکمن وارد مذاکره شد اما در نهایت آدام درایور برای ایفای نقش اصلی انتخاب شد و فیلمبرداری در ایتالیا در آگوست 2022. شد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا