مازراتی در بحران ؛ برند رده بالای ایتالیایی دیگر مشتری ندارد

شرکت مازراتی دوران سختی را پشت سر می گذارد. این برند لوکس ایتالیایی دیگر شکوه گذشته خود را ندارد و محصولاتش به چند دلیل در بین مشتریان محبوبیتی ندارند.

به همین دلیل در چند وقت اخیر ارقام فروش این شرکت کاهش یافته است. آخرین آمار حاکی از کاهش 50 درصدی فروش محصولات مازراتی در نیمه اول سال جاری است. چنین رویدادی برای هر شرکتی یک فاجعه بزرگ محسوب می شود.

به گفته مدیرعامل Stlantis، بازاریابی ضعیف دلیل اصلی کاهش فروش مازراتی است

شاید مازراتی را بشناسید یکی او یکی از اعضای گروه Stellantis است. کارلوس تاوارس، مدیر کل این گروه بزرگ چندملیتی، وضعیت فعلی مازراتی را به دلیل بازاریابی ضعیف آن در چند هفته پیش دانست. حال پس از مدت کوتاهی، تاوارس بار دیگر از وضعیت این روزها خودروساز ایتالیایی در نمایشگاه خودروی پاریس صحبت کرد و عنوان کرد که مازراتی در وضعیت مالی بدی قرار دارد و در حال حاضر «زیان» است.

مازراتی در بحران; این برند ایتالیایی رده بالا دیگر مشتری ندارد
مازراتی در بحران ؛ برند رده بالای ایتالیایی دیگر مشتری ندارد

تاوارس تاکید کرد که مشکلات مازراتی ربطی به کیفیت محصول ندارد. از دیدگاه او مشکل اصلی این برند «موقعیت مبهم» آن در بازار است. به گفته تاوارس، مازراتی فقط یک برند ورزشی نیست، بلکه باید ترکیبی از «گرانتوریسم، کیفیت زندگی، لذت بردن از زندگی و فناوری» باشد.

مدیرعامل 66 ساله استلنتس که اصالتاً پرتغالی است و در سال 2026 سمت خود را ترک خواهد کرد، در اظهارنظری جالب اعلام کرد که تیم مدیریت سابق مازراتی نتوانسته پیام صحیح این برند را به مخاطبان منتقل کند.

با وجود وضعیت بد مازراتی و آلفارومئو، استلانتیس این شرکت تاکید می کند که به برنامه ای که در سال 2021 تهیه کرده پایبند است. طبق این برنامه، Stlantis از 14 برند خود حمایت می کند و به آنها فرصت می دهد تا شرایط خود را تا پایان این دهه بهبود بخشند. بد نیست اشاره کنیم که شایعاتی مبنی بر فروش مازراتی در آینده وجود داشت، اما Stlantis این شایعات را تکذیب کرد و گفت که مازراتی فروشی نیست.

مازراتی در بحران; این برند ایتالیایی رده بالا دیگر مشتری ندارد
مازراتی در بحران ؛ برند رده بالای ایتالیایی دیگر مشتری ندارد

علاوه بر مازراتی، برند آلفارومئو نیز با چالش هایی مواجه بوده و فروش آن در بازار آمریکا تا شهریور ماه سال جاری 10 درصد کاهش داشته است.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما