اخبار روز

مازاد تجاری چین افزایش یافت

داده های گمرک نشان می دهد که صادرات چین در ژوئن 8.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که واردات به طور غیرمنتظره ای 2.3 درصد کاهش یافته است.

ایسنا نوشت: نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بود که صادرات چین از نظر ارزشی 8 درصد و واردات 2.8 درصد افزایش می‌یابد، در حالی که در ماه قبل به ترتیب 7.6 و 1.8 درصد افزایش می‌یابد. صادرات قوی تر از حد انتظار یکی این یکی از معدود نقاط روشن در اقتصادی بود که در غیر این صورت علیرغم تلاش‌های رسمی برای افزایش تقاضای داخلی در پی همه‌گیری کووید-۱۹، همچنان در تلاش برای حرکت است.

رکود مداوم املاک و نگرانی در مورد مشاغل و دستمزدها به شدت بر اعتماد مصرف کننده تاثیر می گذارد. اما با توجه به افزایش محدودیت‌ها بر کالاهای چینی، فشار بر صادرات این کشور افزایش می‌یابد تا پیشرفت به سمت هدف رشد اقتصادی حدود 5 درصدی دولت در سال جاری پیش برود.

مازاد تجاری چین در ماه می به 99.1 میلیارد دلار افزایش یافت در حالی که پیش بینی های 85 و 82.6 میلیارد دلاری بود.

در ماه مه سال جاری، واشنگتن تعرفه های گمرکی را بر طیفی از کالاهای وارداتی چینی از جمله چهار برابر کردن تعرفه خودروهای برقی چینی به 100 درصد افزایش داد. هفته گذشته، اتحادیه اروپا تایید کرد که بر خودروهای الکتریکی نیز تعرفه اعمال خواهد کرد، اما تنها تا 37.6 درصد.

ترکیه ماه گذشته اعلام کرد که 40 درصد تعرفه اضافی بر خودروهای الکتریکی ساخت چین اعمال خواهد کرد و کانادا نیز اعلام کرد که در حال بررسی محدودیت‌هایی است. در همین حال، اندونزی قصد دارد تا 200 درصد تعرفه وارداتی بر محصولات نساجی وارداتی عمدتاً از چین اعمال کند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران انتظار دارند چین در آینده نزدیک اقدامات حمایتی بیشتری را ارائه کند و تعهد دولت برای افزایش محرک های مالی به تقویت مصرف داخلی کمک کند. اقتصاددانان و سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر سومین پلنوم هستند که در 15 تا 18 ژوئیه برگزار می شود، زمانی که صدها نفر از مقامات ارشد حزب کمونیست چین هر پنج سال یک بار برای این نشست در پکن گرد هم می آیند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا