اخبار روز سینما جهان

مارتین اسکورسیزی در حال و هوای جوانی | پیرمرد سریال خودش را می‌خواهد، بدون شریک و مزاحم!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، تمامی فیلم هایی که این کارگردان 81 ساله از سال 1379 ساخته است، فیلم های بزرگ و با بودجه های کلان هستند و در این میان تنها فیلم کمتر دیده شده «سکوت» (1395) از این قاعده مستثنی است. بودجه زیادی نداشت و یک پروژه بود. شخصی بود. اما اسکورسیزی قصد دارد فیلم‌های کم‌هزینه‌تر و فشرده‌تری بسازد که طبیعتاً باعث می‌شود در پروژه مورد نظرش آزادی عمل بیشتری داشته باشد. از سوی دیگر، اگر اسکورسیزی واقعاً بر اجرای این تصمیم پافشاری کند، تکلیف پروژه های بزرگی که قول ساخت آنها را داده بود، چه می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، اسکورسیزی در همان جلسه پرسش و پاسخ گفت که سریالی محدود می سازد و تمام قسمت ها را خودش کارگردانی می کند، نه مثل سریال «Empire Boardwalk» که قسمت اول آن را اسکورسیزی کارگردانی کرد. بودجه 18 میلیون دلاری یا مانند سریال 10 قسمتی «وینیل» به کارگردانی خلبان 113 دقیقه ای اسکورسیزی. احتمالا سریال در حال ساخت اسکورسیزی توسط HBO به او پیشنهاد شده است، زیرا اسکورسیزی رابطه نزدیکی با این شبکه دارد.

اسکورسیزی گفت: متوجه شدم که اگر قرار است سریالی بسازم، فقط می توانم قسمت های آزمایشی آن را کارگردانی کنم، در مورد «وینیل» هم در پایان فصل اول به این نتیجه رسیدم که باید بیشتر درگیر آن می شدم. ساختنش.

فیلم مورد انتظار اسکورسیزی «عیسی» است که تلفیقی از داستان و مستند است و مدت زمان آن 80 دقیقه خواهد بود. اسکورسیزی گفت که احتمالا بعد از فیلم «عیسی» اقتباسی از رمان «خانه» مرلین رابینسون خواهد ساخت. اسکورسیزی در این جلسه اعلام کرده است که واقعاً نمی خواهد یک فیلم بزرگ دیگر با صدها مورد اضافی بسازد.

هاروی کایتل، اسکورسیزی و رابرت دنیرو در صحنه فیلمبرداری «خیابان های مرکز شهر»

اگر اسکورسیزی واقعاً برنامه متفاوتی برای فصل آخر حضورش در سینما دارد و به دنبال ساخت پروژه های کوچک با تولید راحت تر و کنترل بیشتر بر آنهاست، شاید دو فیلم دیگری که قبلاً اعلام کرده بود، یعنی « «بت» و «سیناترا» نباید ساخته شوند سال گذشته، اسکورسیزی ایده کارگردانی «شرط» را بر اساس کتابی به همین نام نوشته دیوید گرانلاس در سر داشت زندگی با لئوناردو دی کاپریو توسط اسکورسیزی کارگردانی شد.

اسکورسیزی از سال 1999 تا کنون فیلمی کم‌هزینه نساخته است و تمایل او به ساختن فیلم‌های شخصی مطمئناً خبری خوشایند برای طرفدارانش است که گاهی اوقات از پروژه‌های بزرگ او انتقاد می‌کردند. او یکی او یکی از بنیانگذاران هالیوود جدید است که اتفاقاً با ساخت فیلم کم هزینه «چه کسی در منو می زند؟» کار خود را در سینما آغاز کرد. (1967) آغاز شد. این فیلم با بودجه 70 هزار دلاری طی دو سال ساخته شد و 5000 دلار توسط استاد اسکورسیزی در دانشگاه نیویورک تهیه شد و سپس 65000 دلار دیگر ترتیب داده شد.

دومین فیلم اسکورسیزی، Boxcar Bertha (1972)، محصول راجر کورمن و با بودجه 600000 دلاری، یک فیلم سرگرم کننده از بانی و کلاید بود که در آن اسکورسیزی آزاد بود آنچه را که دوست دارد انجام دهد. «خیابان‌های مرکز شهر» (۱۹۷۳) نیز ۶۰۰ هزار دلار بودجه داشت، اما نسبت به دو فیلم قبلی برای اسکورسیزی مطلوب‌تر بود و او را به شهرت رساند. «راننده تاکسی» با بودجه ای نزدیک به ۲ میلیون دلار، پرهزینه ترین فیلم اولین کارنامه کاری اسکورسیزی است. مشتاقیم ببینیم بازگشت به سینمای ارزان چه دستاوردی برای پیرمردی که جوانی اش را به یاد می آورد.

۲۴۵۲۴۵

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا