اخبار روز سینما

درگذشت غم انگیز مادر مجید مجیدی! / تسلیت رهبر کبیر انقلاب به مجید مجیدی!

مجید مجیدی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و هنرپیشه اهل ایران است او متولد سال 1338 است. او فعالیت خود را از سال 1359 شروع کرده است. از آثار برتر مجید مجیدی می توان به خورشید، آن‌سوی ابرها، بید مجنون، محمد رسول الله، پدر، رنگ خدا، باران و آواز اشاره کرد.

رکنا: مجید مجیدی به سوگ مادر نشست.

به گزارش پی ام آپ به نقل از رکنا، مراسم ختم مادر مجید مجیدی پنجشنبه سی ام شهریور برگزار می‌شود. مراسم ترحیم نیز شنبه و یک شنبه برگزار خواهد شد. گفته می شود علت مرگ مادر این کارگردان کهولت سن بوده است.

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت مادر گرامی آقای مجید مجیدی کارگردان سینما

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت مادر گرامی کارگردان سینما آقای مجید مجیدی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای مجید مجیدی درگذشت مادر گرامیتان را به شما و بازماندگان تسلیت عرض می کنم. برای آنها از خداوند طلب رحمت و مغفرت کنید.

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجید مجیدی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درباره درگذشت مادر مجید مجیدی مدیر سینماگر کشورمان تسلیت گفت.

در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«به خواست خدا برمی گردیم

هنرمند تربیت شده آقای مجید مجیدی

بی شک مادر یکی از مصادیق کرامت هستی است و این کرامت و عظمت بارها در آثار فراموش نشدنی آن حضرت به تصویر کشیده شده است.

هنوز تاثیر عظمت آمنه مادر بزرگوار پیامبر اسلام (ص) این با عظمت ترین مخلوق خداوند در فیلم سینمایی محمد رسول الله در یادمان مانده و این هنر برگرفته از حضور مادری بزرگوار و مهربان در زندگی تان بوده است.

اکنون مشیت الهی به تو عنایت کرده است که در سوگ مادری فداکار بنشینی و بر درد او غصه بخوری.

ما و خانواده بزرگ فرهنگ و هنر کشور را در این غم شریک بدانید.

درگذشت مادر گرامیتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض می نماییم. از خداوند متعال برای ایشان و شما و بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت والده آقای مجید مجیدی

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر گرامی جناب آقای مجید مجیدی و خانواده محترمشان را تسلیت گفت.

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت پدر آقای مجید مجیدی

دکتر سیدابراهیم رئیسی در پیام تسلیت درگذشت پدر بزرگوارش مجید مجیدی، برای جان باختگان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

جناب آقای مجید مجیدی

اینجانب ضایعه درگذشت مادر بزرگوارتان را به جنابعالی و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای درگذشتگان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر و برای جنابعالی سلامتی و موفقیت روزافزون مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران

بیوگرافی مجید مجیدی

مجید مجیدی در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و از 9 سالگی با حمایت مادرش یادگیری قرآن را شروع کرد. حالا او می گوید این یک نقطه عطف برای من و یک پشتوانه بزرگ در زندگی بود. دوران کودکی خود را در محله سر پل امامزاده معصوم گذراند.

علاقه او به تلویزیون و تماشای سریال باعث شد پدرش با وام یک تلویزیون درجه یک خریداری کند و در سال 1952 در سن 14 سالگی برای مدت کوتاهی در تئاتر ظاهر شد تا اینکه در سال 1957 به دانشکده هنرهای زیبا رفت.

با پیروزی انقلاب و سپس انقلاب فرهنگی دست از کار کشید. اولین تئاتر انقلاب را به کارگردانی شهید حسین کشکی که در مبارزات خیابانی به شهادت رسید روی صحنه بردیم.

مجیدی تولید فاخر محمد رسول الله را از سال 1385 با حمایت بنیاد مصطفان آغاز کرد و تولید آن پس از 8 سال در سال 1383 به پایان رسید. سرمایه تولید این فیلم 62 میلیارد تومان بوده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا