اخبار روز

مادرانی که المپیک را فتح کردند. الهام بخش برای ورزشکاران زن

در المپیک پاریس ورزشکارانی بودند که علیرغم اینکه مادر بودند در سطح حرفه ای به رقابت پرداختند.

به گزارش فارس، المپیک پاریس به پایان رسید و بیش از 10 هزار ورزشکار برای کسب طلا به رقابت پرداختند، اما در این میان زنان ورزشکاری نیز حضور داشتند که نه تنها مادر بودند بلکه در المپیک نیز حضور داشتند.

این المپیکی‌ها و ورزشکاران مشهور ثابت می‌کنند که افتخار کردن به سوپرمادر بودن یک موفقیت است. تمرین برای کسب مقام در المپیک سخت است، به خصوص برای مادرانی که باید زمان و انرژی خود را بین زندگی به عنوان یک اسطوره ورزشی و مادری بگذرانند.

در بازی‌های المپیک پاریس داستان‌های الهام‌بخش زیادی وجود داشت، اما زمان آن فرا رسیده است که توجه مادران سخت‌کوشی را که تصمیم گرفتند در دوران بارداری یا مراقبت از فرزندان خود شرکت کنند، روشن شود.

آیا می دانستید که به لطف حمایت ورزشکار آمریکایی آلیسون فلیکس که ۱۱ مدال المپیک از جمله ۷ مدال طلا کسب کرد، اولین مهدکودک در بازی های المپیک امسال پاریس افتتاح شد؟

او گفت: من بسیار خوشحالم که توانستیم این پروژه مراقبت از کودکان را در المپیک 2024 پاریس افتتاح کنیم.

کلاریس بوگدانا آگبگنو

نکته شگفت انگیز در مورد این ورزشکار فقط این واقعیت نیست که او زودتر از موعد به دنیا آمده است و باید در بدو تولد برای بقا می جنگید. جودوکار 31 ساله فرانسوی نه تنها در بازی های المپیک پاریس مدال های برنز و طلا گرفت، بلکه مادری است که دخترش را نیز با خود آورده است.

نائومی اوزاکا

قهرمان چهار دوره گرند اسلم به طور غیرمنتظره ای از المپیک خارج شد و گفت که باید دوباره یاد بگیرد که چگونه برنده شود. نائومی گفت: “من فقط می خواهم الگوی خوبی برای فرزندم باشم و می خواهم آنها به من افتخار کنند.”

فرانسیس گفت: “بسیار خاص است، تربیت کودکان آسان نیست، تنها نگه داشتن آنها در دهکده و همراه داشتن بچه ها نیست، که این لحظه را بسیار خاص می کند.” فقط همین که خانواده های ما اینجا هستند خیلی خوب است، نه اینکه بچه های ما این شرایط را ببینند.

بریتنی گرینر

یک ماه قبل از المپیک، بریتانی گرینر بسکتبالیست آمریکایی به پسرش خوش آمد گفت. مادر جدید و شش بار آل استار WNBA پس از المپیک قبلی در ریو و توکیو، سومین طلای المپیک خود را در پاریس به دست آورد.

ندا حافظ

ندا حافظ شمشیرباز مصری وقتی با شکم برآمده و نوزاد هفت ماهه خود در المپیک حاضر شد و او را «حمل المپیایی کوچک» توصیف کرد، همه را شگفت زده کرد.

حافظ گفت: من و بچه ام هم مشکل جسمی و هم روحی داشتیم. باردار بودن به خودی خود سخت است، اما مبارزه برای تعادل زندگی و ورزش بسیار سخت است، اما ارزشش را دارد.

بروک فرانسیس و لوسی اسپرز

این دو ورزشکار پس از کسب مدال طلای دو نفره بانوان، بلافاصله در حالی که فرزندان خود را در آغوش گرفته بودند، به جشن قهرمانی رفتند.

یایلاگال رمضانوا

این ورزشکار اهل ترکیه در حالی که نوزاد شش ماهه ای را در شکم داشت در مسابقات تیراندازی با کمان شرکت کرد.

مادرانی که المپیک را فتح کردند. الهام بخش برای ورزشکاران زن

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا