اخبار روز

ماجرای عجیب فروش کفن 2.5 میلیون تومانی


به گزارش مانیبان، جواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت ​​زهرا(س) در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا اتاق طهارت مجزا برای بیماران خاص ساخته می شود، اظهار داشت: نیازی به ساخت اتاق طهارت مجزا برای بیماران خاص نیست. بیماران خاص هر چند مجموعه جدیدی ساخته خواهد شد که در مواقع خاص و بحرانی بتوانیم تعداد زیادی از متوفیان را در سردخانه نگهداری کنیم و در صورت اپیدمی شدن بیماری و گسترش آن توانایی جداسازی متوفی مبتلا به این بیماری را داریم. در مکان جدید که در خود بهشت ​​زهرا ساخته می شود.

درباره محل قبرستان جدید تهران تصریح کرد: لایحه قانونی تهیه شده و از سوی شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر تهران ارائه می شود و مورد بررسی قرار می گیرد. در همان زمان 4 مکان را پیشنهاد دادیم، شورای شهر تصمیم می گیرد که کدام زمین برای ساخت قبرستان جدید انتخاب شود و به محض تصویب، روند ساخت و ساز آغاز می شود.

مدیرعامل سازمان بهشت ​​زهرا(س) درباره وجود واسطه در مجتمع بهشت ​​زهرا و در برخی ادارات خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعلام کرده ایم شهروندان باید تخلفات خود را از طریق سامانه 1888 و 137 رصد و گزارش دهند. قطعا سیستم بسیار مهمی است. پیگیری و ما همه گزارش های گزارش شده را تأیید کرده ایم.

وی ادامه داد: تا زمانی که خدمات هوشمند و الکترونیکی نشود و تمامی خدمات در بستر سامانه هوشمند ارائه نشود، این تخلفات و واسطه ها به طور کامل رفع نمی شود. در دستور کار قرار گرفته است که تمامی خدمات مورد نیاز شهروندان در بهشت ​​زهرا (س) را در یک پلتفرم سامانه هوشمند ادغام کرده ایم که در مراحل نهایی تصویب قرار دارد. قرارداد این سامانه قبلا بسته شده است و امسال می توانیم آن را ارائه کنیم.

تاجیک درباره برخورد سازمان بهشت ​​زهرا (س) با غرفه فروش کفن های گران قیمت حدود 2.5 میلیون تومان نیز گفت: کفن هایی که در بهشت ​​زهرا عرضه می شود کفن های رایجی است که با قیمت مشخصی به متوفیان عرضه می شود، اما برخی از شهروندان علاقه مند باید از آن استفاده کنند مثلاً کفن مخصوصی که اسم مبارکی دارد که در قسمت معراج بر روی غرفه ارائه می شود. قیمت فروش سازمان بهشت ​​زهرا (س) باید در شورای شهر تصویب شود، اما جدای از این موضوع نظارت می کنیم، اما گاهی تخلفاتی صورت می گیرد و برخورد قانونی می شود و تاکنون اخطار نامه ها و فسخ قراردادهای زیادی به ما رسیده است. در صورت گزارش شهروندان برخورد قانونی خواهد شد و پرونده ویژه اخیر نیز رسیدگی و غرفه جمع آوری شد.

وی افزود: پست تامین کفن ویژه را به دلیل گزارشات متعدد تعطیل کردیم. ممکن است بعداً نیازهای مردم مانند این کفن مبارک را در این سیستم هوشمند قرار دهیم تا با قیمت متعارف عرضه شود. ما بیش از 500 پست در بهشت ​​زهرا(س) داریم که رصد می شود، اما مردم باید ناظر اصلی باشند و بر اساس گزارش ها بررسی و برخورد می کنیم.

تاجیک درباره وجود قاچاقچیان مقبره در بهشت ​​زهرا گفت: مشکلی در بهشت ​​زهرا وجود داشت که در این مدت خودمان تخلفات را شناسایی و به دستگاه قضایی ارائه کردیم و در حال حاضر در مرحله رسیدگی قضایی است. اقدامات زیادی برای جلوگیری از بروز مشکل دلالی قبر انجام دادیم و به این ترتیب قراردادی با چاپخانه دولتی برای سند قبر منعقد شد که در چاپخانه دولتی چاپ می شود و درب خانه پست می شود. ، و در نتیجه امکان تخلف را از بین می برد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا