ابوعلی سینا در سفر خود به شامیران با تلاوت آیاتی از قرآن در جمع مردم این محله سخنرانی کرد و با دختر حاکم وقت که پس از رفتنش محله را به نام او نامگذاری کرد، به مداوایی پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین، محله «حصاربوعلی» شمیران یکی از همین محله هاست. محله ای با تاریخی کهن یکی یکی از آب و هوای خوب شمال تهران بود. در ادامه روایتی جالب از دلیل نامگذاری این محله که در بین ساکنان آن رایج است را بخوانید.

اگر از بزرگان محله حصاربوعلی دلیل نامگذاری محله آنها را بپرسید، همگی ماجرای سفر ابن سینا به این محله را برایتان تعریف می کنند. اگرچه این داستان در هیچ منبع معتبری نوشته نشده است، اما مردم حصاربوعلی این داستان را از پدران خود نقل می کنند و معتقدند پس از سفر ابن سینا به روستایشان بود که نام هیساربوعلی برای همیشه بر روستای آنها گذاشته شد.

در میان مردم حصاربوعلی مشهور است که ابوعلی سینا در سفر از گرگان به ری از روستای آنان گذشت و چند صباحی مهمان همایون حاکم وقت بود. همایون که دختری بیمار داشت برای شفای دخترش به سراغ این حکیم رفت. ابن سینا پس از درمان بیماری دختر حاکم، برای کنترل بیماری که در سراسر روستا شیوع یافته بود، حصاری در اطراف روستا کشید و سپس عازم سفر ری شد. اهالی حصاربوعلی معتقدند پس از این اتفاق بود که نام حصاربوعلی برای همیشه بر روی آبادی آنها قرار گرفت و این محله همچنان به این نام شناخته می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما