اخبار روز سینما جهان

ماجرای رفتار نژاد پرستانه این کارگردان چیست؟

مهسا بهادری: تامی رابینسون، فعال راست افراطی، ممکن است به دلیل نمایش یک مستند ضد دادگاه عالی در تظاهراتی در مرکز لندن در روز شنبه با زندان مواجه شود. این ادعا توسط گروه ضد نژادپرستی «امید، نه نفرت» مطرح شده است.

در فیلم “خاموش”، ادعاهای نادرست رابینسون در مورد یک پناهنده سوری منجر به از دست دادن پرونده افترا در سال 2021 شد. رابینسون قرار است امروز (دوشنبه) در دادگاه عالی حاضر شود و به اتهام اهانت به دادگاه برای ساخت این مستند پاسخ دهد. .

نیک لاولز از امید، نه نفرت در شبکه های اجتماعی نوشت: “تامی رابینسون در حال حاضر در حال نمایش “ساکت شدگان” در میدان ترافالگار است، تنها 48 ساعت قبل از اینکه در دادگاه عالی به اتهام نقض حکم دادگاه حاضر شود. او در راه زندان است.

پلیس متروپولیتن گفت: “ما نمی دانستیم چه فیلم هایی در این مراسم نمایش داده می شود. سازمان دهندگان اعتراض ملزم به ارائه جزئیات قبل از نمایش نیستند. ما هیچ قدرتی نداریم که آنها را مجبور به انجام این کار کنیم.” در واقع، افسران حاضر در این مراسم رویداد به طور منطقی نمی‌توانست از هیچ گونه دادرسی مدنی در رابطه با یک فیلم خاص مطلع باشد، اما اکنون که به ما اطلاع داده شده است، در حال انجام تحقیقات بیشتر برای تعیین مسیر مناسب هستیم.»

هزاران نفر روز شنبه در مرکز لندن به عنوان بخشی از تظاهراتی که علیه نمایش فیلم نژادپرستانه تامی رابینسون سازماندهی شده بود، شرکت کردند.

پلیس متروپولیتن پیشتر اعلام کرده بود که حدود 1000 افسر در سرتاسر پایتخت مستقر خواهند شد تا “آرامش” را حفظ کنند و دو گروه را از هم جدا نگه دارند.

پلیس گفت که هشت نفر دستگیر شدند و چند نفر از کارکنان اورژانس مورد حمله قرار گرفتند، اما هیچ یک به طور جدی زخمی نشدند.

شرکت کنندگان شعارهایی مانند “بریتانیا حکومت کند”، “بریتانیا برای همیشه” و “ما می خواهیم کشورمان را بازگردانیم” سر دادند. پلیس همچنین گفت که در حال بررسی فیلم هایی است که در آن شعارهای «نژادپرستانه و ضد مسلمانان» شنیده می شود.

تظاهرات متقابل که توسط گروه «ایستادگی در برابر نژادپرستی» و پروژه صلح و عدالت جرمی کوربین سازماندهی شد، از میدان راسل آغاز شد و به وایت هال رسید. معترضان پلاکاردهایی با مضامین “ما همه مهاجر هستیم” و “اسلام هراسی را متوقف کنید” و همچنین تابلوهایی را حمل می کردند که خواستار پایان جنگ در غزه بودند.

شعارهایی مانند «تامی رابینسون ما تو را می شناسیم، تو نازی هستی» نیز شنیده می شد.

سخنرانان این تجمع شامل کوربین و معاون دبیرکل RMT، ادی دمپسی بود.

پس از ضرب و شتم چهار افسر پلیس در خارج از یک میخانه در وایت هال، چهار نفر دیگر به ظن حمله به کارکنان اورژانس دستگیر شدند.

مرد دیگری پس از شکستن میله پرچم فلسطین و اظهارنظرهای توهین آمیز نژادپرستانه به اتهام خرابکاری و توهین نژادی عمومی دستگیر شد.

منبع: روزنامه گاردین

۲۴۵۲۴۵

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا