اخبار روز

ماجرای تأسیس داروخانه توسط غیر داروسازان از کجا می آید؟

در آیین نامه قبلی فقط داروسازان مجاز به راه اندازی داروخانه بودند، اما این موضوع توسط دیوان عدالت اداری لغو شد و سازمان غذا و دارو باید براساس سازوکار این موضوع را ابلاغ می کرد؛ اما این موضوع از سوی دیوان عدالت اداری لغو شد. لذا مقرر شد به افرادی که متقاضی راه اندازی داروخانه هستند این فرصت داده شود.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو به تشریح خبر راه اندازی داروخانه توسط افراد غیر داروساز پرداخت.

به گزارش مهر شایان ذکر است متقاضیان نیز مانند سایر موسسات درمانی باید شرایط لازم را داشته باشند که این شرایط طی بخشنامه ای به معاونت غذا و دارو ابلاغ شود تا پس از بررسی درخواست و صلاحیت متقاضیان در ماده 20 کمیسیون و در صورت تایید پروانه کسب به آنها اعطا می شود.

در آیین نامه قبلی فقط داروسازان مجاز به راه اندازی داروخانه بودند، اما این موضوع در دیوان عدالت اداری منتفی شد و سازمان غذا و دارو باید براساس سازوکار این موضوع را ابلاغ می کرد. لذا مقرر شد به افرادی که متقاضی راه اندازی داروخانه هستند این فرصت داده شود.

اگرچه سازمان غذا و دارو نسبت به این موضوع انتقاد دارد، اما موظف به رعایت رای دیوان عدالت اداری است.

در بخشی دیگر از این مقاله، در بیانیه روابط عمومی سازمان غذا و دارو آمده است: با توجه به افزایش تعداد داروخانه ها در سال های اخیر، این اقدام توجیه اقتصادی ندارد و افزایش بی رویه تعداد داروخانه ها می تواند برای سلامت مردم مضر باشد. .

به هر حال سازمان غذا و دارو معتقد است که انطباق و داروسازی نباید مانند سایر صنایع و بنگاه های تجاری مورد توجه قرار گیرد، زیرا مشکلات مربوط به داروخانه ها پیچیدگی خاص خود را دارد و تسطیح نظام سلامت را دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا