اخبار روز

لی سان کیون بازیگر «انگل» در ۴۸ سالگی درگذشت!/جزئیات

مهر نوشت:بازیگر سینمای کره جنوبی که در فیلم تحسین شده «انگل» بازی کرده بود در ۴۸ سالگی از دنیا رفت.

لی سون کیون بازیگر کره جنوبی که در فیلم برنده اسکار 2020 «انگل» بازی کرد، صبح چهارشنبه درگذشت. او 48 سال داشت.

جسد بی جان او در خودرویی در پارکی در مرکز سئول پیدا شد. پلیس در جستجوی لی بود پس از اینکه خانواده‌اش گفتند که او یادداشتی برای خودکشی نوشته و اوایل چهارشنبه خانه را ترک کرده است.

لی اخیراً توسط پلیس در مورد مصرف غیرقانونی مواد مخدر مورد بازجویی قرار گرفته بود. او ادعا کرد که قربانی اخاذی توسط شخص دیگری شده است و صدها هزار دلار را به دلیل اخاذی از دست داده است. به گزارش یونهاپ، پلیس سه بار از این بازیگر در مورد مصرف ماری جوانا و سایر مواد مخدر بازجویی کرد و او ادعا کرد که فریب خورده است.

در سال 2020، فیلم «انگل» برنده چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی برای بونگ جون هو، فیلمنامه اصلی و فیلم بلند بین‌المللی شد. این فیلم پیش از این برنده نخل طلای جشنواره کن شده بود و اولین فیلم کره جنوبی بود که برنده این جایزه شد. بازیگران «انگل»، از جمله لی، برنده جایزه انجمن بازیگران سینما برای اجرای برجسته توسط بازیگران در یک فیلم سینمایی شدند.

در فیلم انگل، لی نقش پارک دونگ‌یک، پدر خانواده‌ای ثروتمند را بازی کرد که ناآگاهانه اعضای خانواده فاسد کیم را برای مشاغل مختلف استخدام می‌کند. وقتی معلوم شد که چه فریبی خورده توسط کیم کی تاک (سونگ کانگ هو) در جشن تولد دخترش  کشته می‌شود.

لی پس از کسب شهرت بین المللی برای بازی در فیلم انگل، در سریال «دکتر برین» برای اپل تی‌وی پلاس بازی کرد. این سریال اولین سریال کره ای اپل بود و لی نامزد دریافت جایزه امی شد. او بازیگر سرشناس سینمای کره بود و در دو دهه گذشته در چندین فیلم از جمله «بازپرداخت»، «خاطرات یک دادستان»، «آقای من» و «کشتن عاشقانه»  بازی کرده بود.

لی یکی از چهره های محبوب سینمای کره بود و در جشنواره فیلم کن امسال با «پروژه سکوت» و «خواب» حضور داشت. دومی در ماه سپتامبر در سینماها اکران شد و به مدت سه هفته در صدر باکس آفیس کره قرار گرفت.

همسر لی، بازیگر جئون های‌جین و دو فرزندشان بازماندگان این بازیگر هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا