اخبار روز

لیست نهایی کابینه چقدر با لیست شورای راهبری متفاوت بود؟

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، رحمت اله بیگدلی عضو شورای راهبری دولت چهاردهم در گفت وگویی درباره لیست وزرای پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس و ترکیب آن گفت: به جز هفت وزیر پیشنهادی مهم، مابقی وزرای پیشنهادی اسامی در لیست پیشنهادی شورای راهبری به رئیس جمهور وجود دارد.

ما از لیست شورای دولت دفاع می کنیم

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه شورای راهبری از پیشنهادات خود به رئیس جمهور دفاع می کند، ادامه داد: از لیستی که به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم دفاع می کنیم و انتظار داریم لیست وزیران پیشنهادی در ترکیب نهایی در مجلس رای گیری شود. ”

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره فعالیت های شورای راهبری که برای بررسی گزینه های پیشنهادی اعضای دولت تشکیل شد نیز گفت: شورای راهبری برای اولین بار در فضای سیاسی و اجرایی کشور تجربه شد. رئیس دولت جلسه ای برای بررسی سوابق گزینه های پیشنهادی احزاب و نهادهای مدنی تشکیل داد و گروه های مختلف سوابق و رزومه ها را بررسی و به عنوان اعضای کابینه پیشنهاد کردند.

شورای حکام هیچ محدودیتی برای رئیس جمهور اعمال نکرده است

عضو شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم با تاکید بر اینکه صدور اسامی پیشنهادی این شورا تنها یک پیشنهاد به رئیس جمهور است، ادامه داد: قصد ما در شورای راهبری این است که این کار را انجام دهیم. نبود ایجاد محدودیت برای رئیس جمهور محترم؛ زیرا رئیس جمهور مسئول خواسته های مردم است. امیدواریم رئیس جمهور به خواسته های مردم و کسانی که به او رای داده اند پاسخ دهد.

پزشکیان او سعی کرد کابینه را با خرد جمعی و مشاوره انتخاب کند

بیگدلی، القای اعضای کابینه از سوی دولت به مجلس را وظیفه شخصی رئیس جمهور دانست و گفت: رئیس جمهور با یک خرد جمعی سعی کرد اعضای کابینه را انتخاب کند. دیگران پس از مشورت با پارلمان و سایر نهادها. امیدواریم به فضل الهی کابینه موفقی تشکیل شود که بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شورای راهبری که برای تعیین اعضای کابینه انتخاب شد، گرایش‌های سیاسی متنوعی دیده‌ایم، پاسخ داد: اصلاح‌طلبان در شورای راهبری نیز با طیف‌های مختلف موافق نبودند از جریان اصلاحات در این شورا نمایندگی داشتند.

اصلاح طلبان طبق قاعده باید کابینه را انتخاب می کردند

این فعال سیاسی اصلاح طلب که معتقد است اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شدند، در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان از اعضای شورای حاکمیتی جریان هستند یا خیر، گفت: پیروز انتخابات، جریان اصلاحات به ویژه مردم و دیگران بودند. اقوام و طبق قوانین این جنبش باید اعضای کابینه را انتخاب می کردند. ما هیچ سابقه ای از جریان اصولگرا نداریم که در صورت پیروزی در انتخابات، صدای جریان اصلاحات و اقوام را هم بشنود، چه رسد به اینکه بخواهد اعضای گروه اصلاح طلب نیز عضوی از گروه اصلاح طلب باشند. این کسی است که وزیران را انتخاب می کند.

بیگدلی اضافه کرد: به عنوان مثال در دولت احمدی نژاد یا دولت رئیس جمهور جریان اصلاح طلبی نه تنها در سطح وزرا بلکه در سطح معاونان وزرا یا استانداران، فرمانداران و بخشداران نیز مورد استفاده قرار نمی گرفت. که در لیست پیشنهادی وزیران آقای پزشکیان مهمترین وزرا به نظر من اصولگرا هستند، از اجماع ملی و حتی ائتلاف بالاتر هستند. زیرا حدود نیمی از اعضای کابینه و در نتیجه مهمترین وزرا متعلق به جریان سیاسی شکست خورده در انتخابات هستند. در این دولت مهمترین وزارتخانه ها در اختیار اصولگرایان قرار گرفت. اگر حداقل سه نفر از اعضای مهم دولت اصلاح طلب بودند، می شد گفت این دولت دولت وحدت ملی است! امیدوارم جنبش رقیب و بازنده در انتخابات قدر این فداکاری ها را بداند پزشکیان و به وعده های خود به ملت عمل کند.

29219

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا