سرگرمی

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکس

بازتاب آنلاین، در مطلب پیش رو از بازیگران مشهور ایرانی که تابعیت دوگانه دارند می گوییم. برخی از آنها در خارج از ایران به دنیا آمده اند، برخی از آنها به دلیل تولد فرزندشان در کشور دیگری تابعیت شده اند و برخی نیز کشور دیگری را برای زندگی انتخاب کرده اند.

شقایق دهقان

شقایق دهقان در سال 1357 در آلمان به دنیا آمد. در کودکی خانواده وی به ایران بازگشتند.

نیما شعبان نژاد

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکس

نیما شعبان نژاد در سال 1366 در آلمان به دنیا آمد، 3 سال و نیم از بازگشت وی به همراه خانواده به ایران می گذشت.

سحر جعفری جوزانی

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکس

سحر جعفری جوزانی در سال 1357 در آمریکا به دنیا آمد. او از مادری آمریکایی به دنیا آمد و تا 5 سالگی در آمریکا بود. وی فرزند مسعود جعفری جوزانی کارگردان برجسته ایرانی است.

پیمان معادی

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکس

پیمان معادی در سال 1349 در آمریکا به دنیا آمد. پدرش دانشجوی حقوق در دانشگاه کلمبیا بود و در آنجا کار می کرد. سرانجام در 6 سالگی خانواده اش به ایران بازگشتند. معادی که اکنون متاهل و دارای 2 فرزند است، هم اکنون بین ایران و آمریکا در حال رفت و آمد است.

چهره خلیلی

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکس

ماهچهرا خلیلی در سال 1355 در انگلستان متولد شد و نوه پروین سلیمانی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران بود. خلیلی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان بود و دوره بازیگری را نیز در مدرسه روش لندن گذراند. در سال 1371 با ابراهیم اشرفی فیلمبردار ازدواج کرد و صاحب یک پسر به نام فراز شد. این بازیگر با وجود داشتن تابعیت بریتانیایی فرزند خود را در ایران به دنیا آورد. چهره خلیلی مرداد او در سال 1999 در انگلستان به دلیل سرطان لوزالمعده درگذشت.

بابک کریمی

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکس

بابک کریمی در سال 1339 در جمهوری چک به دنیا آمد. وی فرزند نصرت کریمی بازیگر، کارگردان و مجسمه ساز فقید ایرانی است و زمانی که پدر و مادرش برای ادامه تحصیل به جمهوری چک رفتند در آنجا متولد شد. خانواده او در 6 سالگی به ایران بازگشتند.

آوا دارویت

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکس

آوا دارویت در سال 1372 در ایتالیا به دنیا آمد. پدرش ایتالیایی و ناظر ارشد ساخت کارخانه و مادرش معمار ساختمان است. ۷ ساله بود که به همراه خانواده به ایران آمد.

گلوریا هاردی

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکس

گلوریا هاردی در سال 1360 در فرانسه به دنیا آمد و همسر ساعد سهیلی بازیگر مشهور ایرانی است. او مادری ایرانی و پدری فرانسوی دارد و در پاریس و سوئیس بزرگ شده است.

در پاریس در یک دبیرستان خصوصی به تحصیل موسیقی، هنر و سینما پرداخت، اما به گفته خودش تمرکز اصلی اش روی موسیقی بوده و به خوانندگی مشغول بوده است. هاردی پس از ازدواج فارسی را آموخت و به گفته خودش انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی نیز صحبت می کند. در فرانسه تجربیات غیرحرفه ای در عرصه بازیگری داشت و پس از آمدن به ایران با تشویق همسرش در کلاس های بازیگری آزیتا حاجیان شرکت کرد.

ساعد سهیلی و گلوریا هاردی در سال 1991 با یکدیگر ازدواج کردند و در پاریس با یکدیگر آشنا شدند. ساعد سهیلی در یکی بهروز شعیبی کارگردان فیلم «بین ماندن و رفتن» که سهیلی در آن بازی کرد، در مصاحبه های خود گفت که برای این فیلم به جشنواره فیلم در فرانسه دعوت شده بود، اما چون پسرش در آن زمان تازه به دنیا آمده بود، او سهیلی می خواست به جای او در این جشنواره شرکت کند و همین سفر زمینه ساز آشنایی او با گلوریا هاردی شد.

رزیتا غفاری

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکس

رزیتا غفاری در سال 1351 در تهران به دنیا آمد. او در سال ۱۳۶۶ با عباس صالحی یکی از چهره های سینما و تلویزیون ازدواج کرد و صاحب یک دختر به نام تارا شد که در کانادا به دنیا آمد.

شبنم قلی خانی

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکس

شبنم قلی خانی در سال 1356 در تهران به دنیا آمد. او در سال 1986 ازدواج کرد و صاحب یک دختر به نام شانا شد که در کانادا به دنیا آمد.

فریبا نادری

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکس

فریبا نادری در سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد. در سال 1375 با مهرداد طباطبایی از فعالان حوزه مواد غذایی ازدواج کرد. ثمره این ازدواج دختری به نام یارا است که در کانادا به دنیا آمده است.

محسن تنابنده

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکسمحسن تنابنده در سال 1354 در تهران به دنیا آمد. او در سال 1373 با روشنک گلپا ازدواج کرد. این زوج در سال 1375 صاحب یک پسر به نام نامی شدند که در کانادا به دنیا آمد.

سام درخشانی

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکسسام درخشانی در سال 1354 در تهران به دنیا آمد. در سال 1373 با عسل امیرپور فارغ التحصیل رشته نقاشی و مربی بدنسازی ازدواج کرد. این زوج در سال 1996 صاحب یک دختر به نام بارکا شدند که در کانادا به دنیا آمد. فرزند دوم این زوج پسری به نام برسام در سال 1378 در ایران به دنیا آمد.

شیلا خداداد

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکسشیلا خداداد در سال 1359 در تهران به دنیا آمد. در سال 1368 با فرزین سرکارات متخصص جراحی فک و صورت ازدواج کرد. این زوج دارای 2 فرزند به نام های سامیار (متولد 1371) و ساتین (متولد 1375) هستند. اولین فرزند این زوج در آمریکا به دنیا آمد.

شاهرخ اشتری

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکسشاهرخ اصطخری در سال 1359 در تهران به دنیا آمد. وی در سال 1369 با سپیده بزمی پور ازدواج کرد. این زوج دارای 2 دختر به نام های پناه (متولد 1371) و نبات (متولد 1376) در بلژیک هستند.

شهاب حسینی

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکسشهاب حسینی در سال 1352 در تهران به دنیا آمد. حسینی که در سال های اخیر در سینمای ایران فعالیتی نداشته است، چند سال پیش به همراه خانواده اش به آمریکا رفت. وی در سال 1376 از تصمیم خود برای تاسیس یک شرکت تولید فیلم در آمریکا خبر داد و گفت که قصد دارد در عرصه سینما در آمریکا به فعالیت خود ادامه دهد. در سال 1999، هالیوود ریپورتر از تأسیس شرکت بین المللی تولید فیلم «Pool Media» در آمریکا توسط کوروش اهری، شهاب حسینی و الکس برتو، تهیه کننده هالیوود خبر داد.

نسرین مقانلو

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکسنسرین مقانلو در سال 1347 در تهران به دنیا آمد. در سال ۱۳۵۱ با کمال خلیلیان فوتبالیست سابق ازدواج کرد. او به این کشور رفت زیرا همسرش در آمریکا زندگی می کند. این زوج دارای 2 پسر به نام های عرشیا و آرین هستند که هر دو در آمریکا به دنیا آمده و بزرگ شده اند و در آنجا تحصیل کرده اند. نسرین مقانلو پس از چندین سال اقامت در آمریکا، برای ادامه بازیگری به ایران بازگشت و هم اکنون بین ایران و آمریکا در رفت و آمد است.

نیکی کریمی

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکسنیکی کریمی در سال 1350 در تهران به دنیا آمد. او در انگلستان زندگی می کند.

بهرام رادان

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکسبهرام رادان در سال 1358 در تهران به دنیا آمد. او در کانادا زندگی می کند.

رضا عطاران

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکس

رضا عطاران در سال 1347 در مشهد به دنیا آمد. او در کانادا زندگی می کند.

فلور نظری

لیستی کامل از بازیگران دو تابعیتی سینمای ایران+عکس

فلور نظری در سال 1347 در شهرستان لاهیجان در استان گیلان به دنیا آمد. نظری در آلمان زندگی می کند. او از همسر سابقش یک پسر به نام شروین دارد که او نیز در آلمان زندگی می کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا