اخبار روز

لمینه یامال درخشش خود را در یورو آغاز کرد. در 16 سالگی، یک قدم فراتر از مسی!

لمینه یامال، ستاره جوان اسپانیا در اولین بازی خود در یورو 2024 مقابل کرواسی با عملکردی درخشان سر و صدای زیادی به پا کرد. او با 16 سال و 34 روز نام خود را به عنوان جوان ترین کمک بازیکن تاریخ این رقابت ها ثبت کرد.

ستاره جوان اسپانیایی در اولین بازی یورو 2024 مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش فارس، لمینا یامال شامگاه شنبه در دیدار افتتاحیه یورو 2024 بین اسپانیا و کرواسی سر و صدا به پا کرد. در حالی که اسپانیا یک برد راحت 3-0 را به دست آورد، تمرکز روی یامال بود، که جوان ترین دستیار بازیکن تاریخ قهرمانی اروپا شد.

اگرچه یامال نتوانست اولین گل کرواسی را به ثمر برساند، اما عملکرد او که شامل پاس گل نیز می شد، توجه بسیاری از بزرگان فوتبال در سراسر اروپا را به خود جلب کرد.

یکی از جمله آنها فرناندز یورنته مهاجم سابق اسپانیا بود که گفت یامال در سن خود بازیکنی یک قدم جلوتر از لیونل مسی است. حتی مسی در این سن در این سطح نبود. لمینا یامال کارهای خارق العاده ای انجام می دهد و قابل مقایسه با کسی نیست.

یامال در سن 16 سالگی 17 گل در تمام رقابت ها به ثمر رساند و به بارسلونا کمک کرد تا در لالیگا مقام دوم را کسب کند و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد.

در واقع، علیرغم رکورد شکست ناپذیری که در بارسلونا داشت، مسی تنها در سن 17 سالگی تاثیر زیادی در فوتبال بزرگسالان گذاشت، در حالی که یامال بیش از 50 بازی رقابتی برای بارسلونا انجام داد. با این حال مهمترین چیز این است که مسی در آینده چه دستاوردی خواهد داشت. هواداران بارسلونا انتظارات مشابهی از یامال خواهند داشت زیرا این جوان اسپانیایی به دنبال تقلید از اسطوره آرژانتینی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا