اخبار روز

لغو پروازهای حج عمره تا ۱۷ دی!

بر اساس اعلام حج و زیارت استان تهران پروازهای عمره بازه زمانی ۱۳ تا ۱۷ دی ماه لغو شد و پروازهای ۱۸ دیماه به بعد بعد اعلام می شود.


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از تسنیم، حج و زیارت استان تهران، اعلام کرد: به دلیل عدم صدور مجوز پرواز از سوی شرکت هواپیمایی، تمامی پروازهای عمره از 22 تا 27 آذرماه (5 روز اول عملیات) لغو می شود.

با توجه به اهمیت موضوع و شرایط موجود، به دوندگان توصیه می شود تا زائران را در جریان آن قرار دهند. هرگونه اطلاعات در خصوص پروازهای 18/10/1402 به بعد و اعزام زائران در کاروان های لغو شده متعاقبا اعلام خواهد شد.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با بیان اینکه به محض دریافت مجوز ورود هواپیماهای ایرانی به آسمان عربستان، آماده از سرگیری پروازهای عمره خواهیم بود، گفت: پروازها لغو یا لغو نشده و این آمادگی وجود دارد. در سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هما و فرودگاه های کشور است. به محض اخذ مجوز ورود به آسمان عربستان، پروازها انجام می شود.

قربانعلی افزود: مجوز ورود به فضای عربستان در ایام غیر حج دارای عوارض و شرایط خاصی است و زیرساخت های فنی و تخصصی را آماده کرده ایم و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی تصریح کرد: برخلاف برخی اظهارات، موضوعی مانند ضمانت یا انتقال وجه وجود ندارد و شرایط فعلی پیچیدگی های خاص خود را دارد که در حال رفع و رجوع به آن هستیم و با توجه به اینکه در صورت لغو این پروازها، عمره زائران و حجاج بیشترین آسیب را در سال آینده خواهند دید، از رسانه ها می خواهم از انتشار اخبار غیررسمی و گمانه زنی خودداری کنند تا فضای بین دو کشور ملتهب نشود.

وی تاکید کرد: به محض دریافت مجوز، پروازها برای انتقال حداقل 30 هزار زائر ایرانی از 11 فرودگاه کشور به عربستان سعودی از سر گرفته می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا