اخبار روز

لغو مجوز پرواز 10 ایرلاین! / بلاتکلیفی مسافران در فرودگاه های کشور!

به گزارش پی ام آپ، مجوز پرواز 10 ایرلاین معراج، ساها، وارش، تابان، زاگرس، کیش، سپهران، کارون، آتا و فلای پرشیا به دلیل ارائه بلیت بالاتر از نرخ مصوب در برخی مسیرهای پروازی از جمله مشهد، شیراز، اهواز، کیش و عسلویه در 21 خرداد ماه لغو شد که منجر به لغو بسیاری از پروازها و بلاتکلیفی مسافران در فرودگاه های کشور شده است.

یکی از مسافران مسیر مشهد-تهران شرکت هواپیمایی آتا امروز (دوشنبه 23خرداد) در تماس با ایرنا گفت: دو روز قبل از پرواز پیامکی حاوی محتوای لغو پرواز خود دریافت کرده است، در حالی که هیچ پرواز جایگزینی برای بلاتکلیفی در نظر نگرفته است. باعث شد جمعیت زیادی از مسافران در فرودگاه به دلیل لغو پرواز پاسخ دهند.

وی به ایرنا گفت: پاسخی که نمایندگان شرکت های هواپیمایی در فرودگاه داده اند این است که به دلیل لغو خط پرواز پرواز جایگزینی در نظر گرفته نشده است. در عین حال هیچ پولی به ما برگردانده نشده است که ما آن را صرف هزینه های تعویض کنیم.

این بند “مسافر گرامی با توجه به لغو مجوز کلیه پروازهای مسیر تهران – مشهد – تهران شرکت هواپیمایی آتا توسط سازمان هواپیمایی کشوری، ضمن عرض پوزش، پرواز 24 خرداد 5630 معتبر نیست” است. پیامکی که این روزها مسافران پروازهای کنسل شده از ایرلاین های مختلف دریافت می کنند، اما نمی دانند چگونه ارزش بلیت پرداخت شده را پس بگیرند.

«سیدرضا موسوی» رئیس اتحادیه شرکت‌های هواپیمایی پیشتر در واکنش به لغو مجوز پرواز برخی شرکت‌های هواپیمایی متخلف در مسیرهای داخلی، گفته بود: با این تصمیم سازمان هواپیمایی حدود 30 هزار نفر شدند. در مسیرهای داخلی و مسافران از دست خواهند رفت».

«مسعود اسعدی سامانی» دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی نیز امروز به خبرنگار ایرنا گفت: هر تصمیمی که منجر به کاهش عرضه صندلی های پروازی شود، ضمن ایجاد بار جدید برای مسافر، موجب افزایش واسطه گری در شرکت هواپیمایی می شود. . صنعت و زمان دسترسی به بلیط هواپیما را طولانی تر می کند.

وی با بیان اینکه سیاست تسهیل و کمک به تامین صندلی بیشتر می تواند فضای کارگزاری موجود را کاهش دهد، گفت: همزمان با شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی منجر به افزایش تقاضای بلیط هواپیما می شود. ، کاهش عرضه صندلی باعث افزایش واسطه گری و تقویت بازار سیاه شده و مردم دوباره برای خرید بلیت به خود زحمت داده اند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا