اخبار روز

لزوم توجه ویژه دولت دکتر پزشکیان در بخش بهداشت و درمان استان خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازتاب آنلاین، دکتر فیض الله دیناروند، مدیر و کارشناس شناخته شده حوزه بهداشت و درمان، پیشنهادات زیر را به تیم تصمیم گیری رئیس جمهور منتخب در خوزستان برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان ارائه کرد: این مطلب به صورت مصاحبه اختصاصی با بازتاب آنلاین انجام شده است. آژانس.

دیناروند گفت؛ با پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم و همه پرسی دکتر. پزشکیان این گفتمان اصلاحات است، انتظار مردمی که او را رئیس جمهور منتخب انتخاب کردند و مردمی که در انتخابات شرکت نکردند و حتی کسانی که به رقیب او رای دادند، تحقق وعده هایی است که در این مدت به مردم داده است. انتخابات مبارزات انتخاباتی است.

او اضافه کرد؛ گروهی که منتظر تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور منتخب هستند، کارکنان بهداشت را نیز شامل می‌شوند. پزشکیان برای بهبود وضعیت سلامت:

1. جهانی سازی درمان اساسی برای اعضای جامعه
2. پیشگیری را بر درمان اولویت دهید
3. فراهم آوردن دسترسی عادلانه و با کیفیت به خدمات پزشکی مورد نیاز
4. تدوين و نهايي كردن نظام پزشك خانواده و ارجاع در كشور
5. کاهش پرداخت هزینه های پزشکی از جیب مردم
6. تنظیم و اجرای تعرفه خدمات پزشکی در بخش دولتی و خصوصی
7. ارائه هوشمندانه خدمات پزشکی
8. تضمین امنیت غذایی و بهداشتی
9. تضمین سلامت روان و خدمات توانبخشی رایگان برای اعضای جامعه
10. پوشش کامل هزینه های ناباروری و بیماران خاص
11. بهبود بهره وری و نگهداری کارکنان درمان
12. تبادل اطلاعات و دانش با کارشناسان خارجی
13. ارائه بسته خدمات درمانی و اجتماعی ویژه مستمری بگیران
14. اصلاح ساختار درمان در سه حوزه فناوری، مدیریت و منابع انسانی با در نظر گرفتن اصل شایسته سالاری و تضاد منافع.
15. ساماندهی استفاده از بیمه درمان تکمیلی برای افراد جامعه

دیناروند ادامه داد؛ با عنایت به موارد فوق، به عنوان فردی که بیش از 20 سال سابقه کار در سطوح مختلف حرفه ای و مدیریتی در حوزه بهداشت و درمان استان را دارم، انتظارات اصلی را برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان خوزستان بیان نمودم. تیم سازندگی رئیس جمهور منتخب استان ابراز داشت که با جمع آوری نظرات دلسوزان حوزه بهداشت و درمان استان می توان گامی در جهت ارتقای سلامت در سطح استان برداشت.

اولین انتظار رئیس جمهور محترم و وزیر بهداشت، انتخاب مدیرانی برای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان خوزستان است که نه تنها با برنامه های اعلام شده وزارت بهداشت دولت چهاردهم مطابقت داشته باشند، بلکه به آنها نیز توجه شود. افراد قابل قبول و موجه در میان بهورزان.

همچنین با توجه به بافت قومیتی متنوع استان، روسای منصوب دانشگاه های علوم پزشکی باید اقوام مختلف استان خوزستان را در سطوح معاونت و مدیریت مرکزی و مدیریت میانی منصوب کنند تا به اقوام رنگین کمانی تعلق نگیرند. استان مورد تبعیض قرار می گیرند.

یکی دیگر از انتظارات ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خوزستان، استفاده از ظرفیت تمامی کادرهای حوزه سلامت اعم از متخصصان سلامت، پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در سطوح مدیریتی ارشد است.

دو مشکل اصلی در بخش سلامت، تامین منابع مالی و انسانی پایدار برای حمایت از برنامه‌های توسعه در این بخش است.

با توجه به مشکلات انباشته حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان، دولت با تامین منابع مالی و متخصصین فوری به این استان توجه ویژه ای خواهد کرد. یکی یکی از مهم ترین الزامات این رشته است.

از سوی دیگر با توجه به شرایط سخت اقلیمی استان به ویژه در فصل گرما و مشکلات زیرساختی استان، ارتقای ماندگاری متخصصان، پرستاران و بهورزان در خوزستان و ایجاد انگیزه‌های لازم حائز اهمیت است. به کارکنان این بخش می تواند کمک بزرگی به جلوگیری از فرار مغزها در این حوزه و افزایش رضایتمندی مردم کند.

عمده ترین مشکلات حوزه درمان استان کثرت پروژه های عمرانی نیمه تمام، فرسوده بودن تجهیزات پزشکی و عدم تامین تجهیزات مدرن پزشکی در بسیاری از مراکز درمانی استان است که با ارائه خدمات قابل حل است. وام های لازم با نگاه ویژه به حوزه سلامت استان.

در بسیاری از شهرهای استان خوزستان کمبود و در برخی موارد وجود دارد نبود همانطور که قبلا ذکر شد، متخصصان در زمینه های مختلف از این رنج می برند یکی یکی از دلایل این امر این است که به دلیل شرایط آب و هوایی شدید، ترغیب کارگران ماهر به ماندن در استان امکان پذیر نبوده است. این متخصصان باید تشویق شوند تا در استان بمانند و به طرق مختلف خدمات ارائه دهند.

در زمینه پزشکی یکی یکی از مشکلات اساسی استان کمبود کارخانجات و شرکت های تولید دارو است که باید با سرمایه گذاری و تسهیل در صدور مجوز تاسیس و فعالیت شرکت های دارویی تدابیر لازم در این زمینه اندیشید.

در حوزه سلامت استان نیز با وجود احداث مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت و خانه های بهداشت متعدد در شهرها و روستاهای استان، همچنان در برخی مناطق کمبود وجود دارد. اما مهم ترین مشکل در این زمینه بازنشستگی قریب الوقوع بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران این حوزه است که باید به سرعت چاره ای برای این مشکل اندیشید.

عدم استقرار طرح پزشک خانواده در مناطق شهری (شهرهای بالای 20 هزار نفر) و عدم تمایل پزشکان به مراکز خدمات جامع سلامت شهری (به دلیل تفاوت پرداختی در شهرها و روستاها) از دیگر مشکلاتی است که نارضایتی را به دنبال دارد. با ورود به خدمات بهداشتی. در مناطق شهری بود.

اما مهم‌ترین نکته لزوم مشاوره و برنامه‌ریزی برای استخدام کارشناسان و متخصصان با تجربه در حوزه سلامت استان در پست‌های مدیریتی و رده‌های کارشناسی وزارت بهداشت است که حضور مدیران خوزستانی در پست‌های تاثیرگذار این وزارتخانه می‌تواند به ارتقای جایگاه کمک کند. بخش‌های مختلف بخش سلامت استان باید با بودجه، تجهیزات و نیروی انسانی تامین شود.

فیض الله دیناروند در پایان گفت; موارد فوق از مشکلات عمومی حوزه بهداشت و درمان استان است که بدیهی است با تشکیل تیم های تخصصی باید به صورت دقیق و جزئی به آن رسیدگی شود.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا