به گزارش مانیبان، برای اولین بار در تاریخ سهام در زمان مجید عشقی مدیرعامل سابق سازمان بورس «پرداخت سود سهام سه مرحله ای شد».

سود فاز اول و دوم به ترتیب در ابتدای زمستان و پایان سال گذشته واریز شد و از آن زمان بیش از شش ماه است که سهامداران جاستیسیا انتظار دارند سود خود را از فاز سوم دریافت کنند. فعلا خبری در این مورد نیست.

این در حالی است که سهامداران عدالت با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مجامع 1402 شرکت نیز برگزار شده است، سود سهام 1401 مجمع خود را به طور کامل دریافت نکرده اند و باید به تدریج سود این مجامع را دریافت کنند.

این در حالی است که مجید عشقی، رئیس سابق سازمان بورس و احسان خاندوزی، وزیر اسبق اقتصاد، وعده پرداخت فاز سوم سود سهام عدالت تا پایان خردادماه امسال را دادند.

بررسی ها حاکی از آن است که هلدینگ خلیج فارس و شرکت مپنا هنوز در مجموع نزدیک به 3 میلیارد تومان سود سهام نسبت به سال گذشته پرداخت نکرده اند. هلدینگ خلیج فارس به دلیل مطالبه سود سهام شرکت فجر خلیج فارس انرژی و فجر مبین سود سهام عدالت را تسویه نکرده است و مپنا نیز از وزارت نیرو طلبکار است.

در مجموع تاکنون بیش از 22 میلیارد تومان برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام که ماه ها به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی بوده است، واریز شده است. اگر 3000 میلیون دریافت نشده باقیمانده را نیز به این سود اضافه کنیم، مجموعاً حدود 25000 میلیون سود مرحله سوم سهامداران بلاتکلیف می شود.

بی برنامگی و عدم اختیارات سازمان بورس در دوره گذشته برای دریافت سود سهام، 25 میلیارد تومان از سود سهامداران را محروم کرده است. مبلغی که بخشی از آن در حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی و بخشی دیگر در حساب شرکت ها است و هیچکس مسئولیتی در آن ندارد.

لذا لازم است حجت الله سعیدی، رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، وصول کامل سود مرحله سوم و تسویه آن با سهامداران را در دستور کار خود قرار دهد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما