اخبار روز

لحظه سپرده گذاری فاز سوم سهام عدالت مشخص شد


به گزارش مانیبان، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در خصوص جزئیات نهایی مرحله سوم پرداخت سود سهام سوالاتی را مطرح کرد.

ولی الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سه شرکت هنوز سود کامل سهام عدالت را پرداخت نکرده اند.

این مسئول در ادامه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: سازمان بورس به صورت مستمر بر واریز سود سهام این سه شرکت به حساب سپرده مرکزی نظارت دارد تا در کنار سایر مبالغ وصول شده به سهامداران واریز شود.

در خصوص دلایل عدم واریز سود این شرکت ها نیز می گوید: شرکت پالایش نفت بندرعباس اعلام کرده که بابت مبادلاتی که دارند به شرکت های وابسته به وزارت نفت بدهکار است و هنوز نتوانسته وصول کند. . این بدهی کامل است اما به صورت اقساطی پرداخت می شود. سود سهام عدالت است.

شرکت مپنا نیز اعلام کرده است که بابت فروش برق به شرکت های تابعه وزارت نیرو بدهکار است. اخیراً شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرده است که بخشی از سود سهام هلدینگ خلیج فارس باید از محل سود نقدی تامین شود. فجر انرژی و مبین خلیج فارس انرژی ممکن است سود سهام را پرداخت کنند.

مهدی حاجیوند دستیار ویژه و مشاور مدیرعامل سازمان بورس در امور سهام گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، شرکت های سرمایه گذاری سهام استانی باید تا شهریورماه مجامع خود را برگزار کنند. خودشان در کدال هستند و جلساتشان باید برگزار شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: با توجه به روند برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری سهام استانی، لازم است شورای عالی بورس مهلت تعیین شده را برای برگزاری کلیه مجامع سرمایه گذاری در سهام استان ها تمدید کند.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام همچنین تصریح کرد: اخیراً نمایندگان ناظر مجلس در شورای عالی بورس مشخص شدند، اکنون باید تا جلسات بعدی منتظر ماند. شورای عالی بورس در این خصوص زمانی که جلسات شرکت های سرمایه گذاری سهام استانی برای بحث و بررسی برگزار می شود، قطعا باید زمان برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری سهام استانی تا پایان تمدید شود. سال

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمامی شرکت های سرمایه گذاری استانی تا قبل از پایان سال جلسات خود را برگزار می کنند؟ وی گفت: پاسخ به این سوال تا حد زیادی منوط به تهیه و همکاری شرکت های تعاونی با صورت های مالی خود و از سوی دیگر شرکت های سرمایه گذاری به روز رسانی صورت های مالی و تشکیل مجامع است. امیدواریم بخش قابل توجهی از این شرکت ها با تمدید مهلت برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی در پایان سال جاری مجامع خود را برگزار کنند، اما تاکید می کنیم که برگزاری تمامی مجامع منوط به همکاری تعاونی ها و شرکت های سرمایه گذاری است. انجام مراحل قانونی


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا