اخبار روز

اعلام زمان ادغام کارت بانکی و کارت ملی!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، هاشم کارگر به تشریح روند ادغام کارت های بانکی و خدماتی در کارت ملی هوشمند پرداخت و اظهار داشت: یکی از اهداف مهمی که برای تولید کارت های هوشمند ملی در نظر گرفته شد، جایگزینی کارت ملی با بسیاری کارت های بانکی و کارت های خدماتی در کشور بود که به دلیل عدم پوشش مناسب تاکنون بحث پیاده سازی قابلیت های موجود در این کارت جدی گرفته نشده بود.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم یکی از برنامه های اصلی سازمان ثبت احوال کشور اجرای توانمندی ها و قابلیت های شده در این کارت در کشور است. بنابراین، با جلساتی که با بانک ملی ایران برگزار شد، بر اساس تفاهم نامه، اقدامات اصلی برای انجام این کار انجام خواهد شد، تا تعداد کارت هایی که نزد مردم و تعداد آن‌ها زیاد و بعضا آزار دهنده است به نوبت در کارت ملی تجمیع شود.

وی ادامه داد: برای این تجمیع، نهادهای مختلف نیاز به زیرساخت های مختلفی دارند، اما با بانک ملی ایران به توافق رسیده ایم، طبق کارگروهی که تشکیل شده، ظرف سه ماه آینده نیازهای مربوط به این اقدام را تامین خواهیم کرد. ضمن ایجاد زیرساخت های لازم.» این باید ظرف سه ماه انجام شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: زمانی که این تجمیع کارت بانکی نزد بانک ملی ایران انجام شود، کارت برای سایر بانک ها نیز با سهولت بیشتری پیش می رود. در طرح ما سایر کارت های خدماتی که موسسات خدماتی به مردم می دهند و مردم از خدمات آنها بهره مند می شوند نیز در کارت ملی ادغام می شود.

وی با اشاره به اینکه برای تجمیع کارت های خدماتی ایجاد زیرساخت های خارجی ضروری است، افزود: زیرساخت ها تنها مربوط به سازمان ثبت احوال کشور نیست و باید زیرساخت هایی در دستگاه های خدمات رسان ایجاد شود. از این رو قصد داریم قدم به قدم برای موفقیت این پروژه پیش برویم. این موضوع در برنامه هفتم توسعه نیز دیده شده و در کمیسیون تلفیق تصویب شده است و با تصویب در مجلس باید در زمان اجرای برنامه این تجمیع را نهایی کنیم.

کارگر تاکید کرد: این مشکل هزینه خاصی برای مردم ایجاد نمی کند اما با تلفیق کارت های بانکی و خدماتی در کارت ملی به عنوان یکی از اهداف این اقدام، هزینه های مردم کاهش می یابد. در حال حاضر شهروندان برای دریافت کارت‌های مختلف هزینه‌های مختلفی می‌پردازند، اما با ترکیب آن‌ها در کارت ملی، نیازهای آن‌ها با یک کارت تامین می‌شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا