رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی اظهار داشت: از تاریخ هفتم مهر در این ماه قیمت لبنیات 30 درصد افزایش یافت که این افزایش 14 درصدی به دلیل تغییر قیمت شیر ​​خام و افزایش 16 درصدی هزینه های کل تولید بود.

وی افزود: تولیدکنندگان می توانند قیمت را بر این اساس تعدیل کنند که این نرخ ها توسط سازمان حمایت بررسی و در صورت نیاز اصلاح شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه دیگر چهار محصول تنظیم کننده بازار لبنیات وجود ندارد، گفت: قیمت لبنیات منوط به رشد منطقی قیمت با نظارت سازمان حمایت است و تمامی لبنیات در گروه 4 قرار می گیرند. .

دبیر انجمن صنایع لبنی همچمنین خاطرنشان کرد: تصمیم برای انتقال فرآورده های لبنی به گروه 4 بر اساس مصوبه سال گذشته ستاد تنظیم بازار کشور است که سال گذشته مسکوت بود و امسال نهاد حمایتی این تصمیم را فعال کرد.

بنابراین در گزارش قبلی 4 نوع لبنیات تنظیم شده بازار به طور جداگانه بررسی شد که شامل پنیر UF 400 گرمی، ماست دبه 2.5 کیلوگرمی، شیر کم چرب یک لیتری و شیر نایلونی 900 گرمی و هنگام تعیین قیمت های حمایتی می شود. ، اعلام شد که مقررات بازار اصلاح خواهد شد. این تمایز اکنون حذف شده است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما