بعدی- روانشناسان اجتماعی اخیراً دریافتند افرادی که لبخندهای شاد دارند بیشتر از افراد دارای لبخند مصنوعی توسط اطرافیانشان درک می شوند.

به گزارش فرارو به نقل از نوروساینس نیوز، تحقیقات روانشناس اجتماعی زک ویتکوور نشان می دهد که شما می توانید ویژگی های شخصیتی اولیه دیگران را بر اساس لبخند آنها در عکس ها پیش بینی کنید. ویتکوور تحقیقات خود را روی لبخند دوشن متمرکز کرد. این لبخند که به لبخند شاد معروف است، با بلند کردن گوشه های دهان با فعال کردن عضلات خاصی در صورت دور چشم جمع می شود. برای این مطالعه، Wittkower و همکارانش از نزدیک به 300 نفر خواستند که لبخند بزنند و از آنها عکس گرفتند.

مردم به یک شکل لبخند نمی زنند، اما افرادی که به عنوان خونگرم، قابل اعتماد، وظیفه شناس، یا کمتر تهاجمی و متعصب توصیف می شوند، معمولا لبخند دوشنی دارند. ویتکوور می گوید: «لبخند دوشن می تواند چیزهای زیادی در مورد شخصیت یک فرد بگوید. در این مطالعه، از 1000 شرکت‌کننده دیگر خواسته شد تا ویژگی‌های شخصیتی مانند صمیمیت و قابل اعتماد بودن، وظیفه‌شناسی، پرخاشگری و غرور را در عکس‌های افرادی که لبخند می‌زنند یا ژست‌های جدی دارند، شناسایی کنند. سپس ارزیابی این گروه با آنچه شرکت کنندگان اصلی در مورد ویژگی های خود گفتند مقایسه شد.

تست‌های شخصیتی افرادی که لبخند می‌زنند عموماً دقیق‌تر از تست‌هایی بود که در حالت جدی عکس گرفته شده بودند. در واقع لبخند شاد کمک زیادی به ارزیابی دقیق شخصیت شرکت کنندگان کرد. به گفته Whitcover، لبخند شاد را نمی توان به راحتی تقلید کرد: “افراد با ویژگی های شخصیتی سرد و آرام نمی توانند به راحتی لبخند دوشن را تقلید کنند، این افراد ممکن است لبخندی نامتقارن داشته باشند و فقط با گوشه های دهان خود لبخند بزنند.” عضلات چشم کمتر درگیر لبخند هستند.

بنابراین، لبخند جنبه هایی از شخصیت واقعی یک فرد را آشکار می کند. به گزارش Whitcover، وجود چنین عکس هایی در فضای مجازی سوالاتی را درباره حریم خصوصی افراد ایجاد می کند. عکس‌های موجود به‌صورت آنلاین اغلب برای هر کسی قابل مشاهده است و اغلب اولین عکسی است که قبل از ملاقات با فرد جدید دیده می‌شود. ویتکوور تاکید کرد که آگاهی از اینکه لبخند ویژگی های شخصیتی افراد را آشکار می کند برای جوامع مدرن مهم است. سوال دیگر Whitcover این است که آیا وجود این عکس ها در فضای مجازی منصفانه است؟ این عکس ها بدون کنترل مردم در فضای مجازی پخش می شود و می تواند افراد را در معرض کلاهبرداری یا خطر قرار دهد. او همچنین نسبت به اشتراک گذاری عکس های شخصی در شبکه های اجتماعی، به ویژه عکس هایی که لبخند دوشن را نشان می دهد، هشدار داد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :