اخبار روز

لباس هایی که زنان پاریسی 120 سال پیش می پوشیدند (+ عکس)

فناوری شروع به تعریف مجدد جامعه غربی از بسیاری جهات کرد و این امر در دهه های بعدی ادامه یافت. اختراعات جدید، از جمله خودرو، زندگی مردم را آسان‌تر کرد. فعالیت هایی مانند ورزش، رقص و مهمانی های چای نیز در دهه گذشته افزایش یافته بود.

به گزارش فرادید، این صنعت توسط خانه های مد پاریسی مانند خانه ژاک دوسه (تاسیس در سال 1871)، روف (تاسیس در سال 1884)، ژان پاکین (تاسیس در سال 1891) و Chloé Seq (تاسیس در سال 1895 و توسط چهار نفر اداره می شود) توسعه یافته است. خواهران)، پل پوکه ((تاسیس در 1903) توسط لوئیس چکوی (تاسیس در 1906)، مادلین ویونه (تاسیس در 1912) و خانه پاتو که توسط ژان پاتو (تاسیس در 1919 تاسیس شد) گسترش یافت.

مد دهه 1910 هنوز بسیار شبیه به مد قرن بیستم بود، با تاپ‌های دوزدار، کمر باریک و لباس‌ها/دامن‌های بلند. به طور کلی، “مد” هنوز بسیار کوچک و رمانتیک بود، با رنگ های روشن و کبوتری مانند بنفش، صورتی و هلویی، توری های فراوان، جزئیات و سفید که نشان دهنده مد خالص و بی گناه است.

پس از اجرای گروه باله روسیه در پاریس در سال 1910، علاقه به سبک های مد شرقی پدید آمد و طرح ها نامتقارن شدند.

پارچه های ترجیحی ساتن، تافته، نوعی پارچه ابریشمی و برای تابستان، ابریشم روشن و پنبه بودند. لبه های پایین لباس به تدریج بالا آمد و سیلوئت زن صاف تر شد.

در این زمان جنبش آرت دکو شروع به توسعه کرد که تأثیر آن در طراحی های بسیاری از طراحان آن زمان مشهود بود. کلاه‌های نمدی ساده، کلاه‌های عمامه‌مانند، و فراوانی پارچه‌های شفاف و توری جایگزین سبک‌های سرپوش محبوب قرن بیستم شدند.

دو تن از تاثیرگذارترین طراحان مد این زمان، ژاک دوسه و ماریانو فورتونی آنها بودند. طراح فرانسوی ژاک دوسه او استاد لایه‌بندی رنگ‌های پاستلی و لباس‌های نازک و ظریف بود که بازتاب‌های امپرسیونیستی نور را منعکس می‌کرد. مشتریان برجسته او هرگز ذائقه خود را برای خطوط روان و مواد نازک و شفاف او از دست ندادند. در حالی که Doucet از دستوراتی پیروی می کرد که تخیل این مد لباس را شکل می داد، او یک طراح خوش ذوق و دقیق بود، ویژگی که بسیاری از آن زمان به دنبال آن بودند اما به ندرت به موفقیت خود دست یافتند.

ولخرجی پاریسی به اشکال مختلف ظاهر شد، اما محبوب ترین ظاهر این دهه، تونیک روی یک کت بلند بود. در ابتدای این دوره، ناحیه دیافراگم (کمر) بالا (درست زیر سینه) بود و به راحتی منعکس می شد. ثروتمند یا کنجکاو در اوایل قرن 19 بود.

تونیک های تمام قد «آباژور» روی دامن های باریک و پهن پوشیده می شد. تا سال 1914، دامن‌ها در قسمت بالا پهن‌ترین و در قسمت مچ پا بسیار باریک بودند. این دامن های تنگ گام های بلند را غیرممکن می کرد.

کمر شل و نرم بود و در اواسط دهه به تدریج به ناحیه کمر طبیعی نزدیک می شد، جایی که در سال های جنگ باقی می ماند. تونیک ها بلندتر و مانتوها حجیم و کوتاه تر شدند. تا سال 1916، زنان هنوز لباس‌هایی تا مچ پا می‌پوشیدند.

زنان ثروتمند و شیک پوش از کلاه ها و روسری های خز چشمگیر و همچنین دستکش های بزرگ استفاده می کردند. بیشتر کت ها به شکل پیله یا کیمونو بودند، در شانه ها پهن و در لبه باریک تر. کت های خز نیز محبوب بودند.

کفش ها پاشنه بلند و کمی خمیده داشتند. “کفش های تانگو” الهام گرفته از رقص تانگو با بند های متقاطع در مچ پا زیر دامن توجه ها را به خود جلب کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا