اخبار خودرو

لانچیا اپسیلون HF معرفی شد ؛ اسپرت‌ترین مدل کمپانی در چند سال اخیر

لانچیا اپسیلون HF معرفی شد ؛ اسپرت‌ترین مدل کمپانی در چند سال اخیر

شرکت لانچیا در سال های اخیر با مشکلات زیادی مواجه بوده و وضعیت فعلی چندان مناسب نیست. پس از ادغام دو خودروساز بزرگ، فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن و تولد گروه بزرگ آستلانتیس، برخی فکر می کردند که لانچیا به تاریخ سقوط خواهد کرد. با وجود این، Stellantis اعلام کرد که با وجود گسترش این گروه، تمام برندهای خود را حفظ خواهد کرد. به لطف این سیاست و البته پشتیبانی، لانچیا احیا شده و بالاخره پس از سال ها چند هفته پیش مدل جدیدی را ارائه کرد. این مدل در واقع نسل چهارم اپسیلون است که با طراحی به روز و امکانات پیشرفته برای نجات لانچیا عرضه شد. نسخه HF این هاچ بک ایتالیایی به تازگی ارائه شده تا گزینه ای متفاوت برای دوستداران رانندگی اسپرت باشد.

مشخصات فنی Lancia Epsilon HF

پسوند HF در واقع از عبارت High Fidelity گرفته شده است و مدل های لانچیا که با این نماد تزئین شده اند ویژگی های اسپرت بیشتری دارند. در حالی که تمام مدل های قبلی HF با موتور احتراق داخلی عرضه می شدند، لانچیا HF از یک پیشرانه کاملاً الکتریکی بهره می برد. موتور الکتریکی نصب شده در محور جلو توانایی تولید 237 اسب بخار قدرت را دارد. با این قدرت باید گفت که لانچیا HF از نظر قدرت با Abarth 600e و Alfa Romeo Junior Veloce برابری می کند. به لطف این موتور قدرتمند، هاچ بک جذاب لانچیا قادر است در 5.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. ارتفاع این هاچ بک اسپرت برای هندلینگ بهتر کاهش یافته و در عین حال محورهای آن عریض تر است.

شباهت فنی بین Lancia Epsilon HF Fiat 600e و Alfa Romeo Junior Veloce تعجب آور نیست، زیرا هر سه مدل بر اساس پلت فرم CMF مشترک ساخته شده اند. این مشکل در قسمت باتری نیز قابل مشاهده است. Lancia Epsilon HF از یک باتری 54 کیلووات ساعتی تغذیه می کند. این باتری با دو مدل ذکر شده مشترک است. شاید بدانید که جیپ اونجر شباهت های زیادی با این مدل های ایتالیایی دارد.

Lancia Epsilon HF ارائه شد. اسپرت ترین مدل این شرکت در سال های اخیر.
لانچیا اپسیلون HF معرفی شد ؛ اسپرت‌ترین مدل کمپانی در چند سال اخیر

زمان عرضه

فروش لانچیا اپسیلون HF در قاره اروپا قرار است از ماه می 2025 آغاز شود. شرکت ایتالیایی تایید کرده است که تمامی مدل های آینده علاوه بر نسخه استاندارد، در نسخه HF نیز به فروش خواهند رسید. ناگفته نماند که لانچیا قصد دارد در سال های آینده دو مدل گاما و دلتا را احیا کند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا