اخبار خودرو

لامبورگینی رکوردی تاریخی زد ؛ فروش بیش از ۵۵۰۰ خودرو در نیمه اول امسال

لامبورگینی رکوردی تاریخی زد ؛ فروش بیش از ۵۵۰۰ خودرو در نیمه اول امسال

شرکت لامبورگینی رکورد جدیدی در زمینه فروش محصولات خود به ثبت رساند. این خودروساز محبوب ایتالیایی در نیمه اول سال جاری با تحویل 5558 خودرو به مشتریان خود تمامی رکوردهای قبلی خود را شکست. اگر فروش محصولات با این سرعت ادامه یابد، لامبورگینی موفق‌ترین سال تاریخ خود را تا پایان سال 2024 خواهد داشت.

تحویل 5558 دستگاه به مشتریان به این معنی است که فروش لامبورگینی در نیمه اول سال جاری نسبت به نیمه اول سال گذشته 14.1 درصد افزایش یافته است. با این میزان فروش، سود عملیاتی لامبورگینی به 458 میلیون یورو یا 497 میلیون دلار رسیده است.

محبوبیت پرچمدار جدید

یکی یکی از محبوب ترین محصولات لامبورگینی، پرچمدار جدید آن یعنی مدل رولتو است. این خودرو به قدری فروخته می شود که خریداران جدید باید تا دو سال برای دریافت سفارش خود صبر کنند. شاید بدانید که جانشین آونتادور با یک موتور هیبریدی متشکل از یک موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی و سه موتور الکتریکی به فروش می رسد. این موتور مجموعا 1001 اسب بخار قدرت دارد و می تواند رولتو را در 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. اگر به شتاب خود ادامه دهید، این ابرخودروی هیبریدی پلاگین می تواند به حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست یابد.

به گفته لامبورگینی، استقبال از هوراکان و نسخه بارگذاری شده اوروس بسیار بالا بوده است. این نسخه از کراس اوور پرفروش سنت آگاتاس که پسوند SE را در نام خود یدک می کشد، قدرت خود را از یک موتور 789 اسب بخاری می گیرد. در این نسخه موتور شامل یک موتور 4 لیتری 8 سیلندر بیتوربو و یک موتور الکتریکی است. Uros SE با تکیه بر این موتور قدرتمند در 3.4 ثانیه شتاب می گیرد.

آمریکا، بزرگترین بازار لامبورگینی

در بین کشورهای مختلف، ایالات متحده بزرگترین بازار محصولات لامبورگینی است. طبق آمار، در نیمه اول سال جاری، مشتریان آمریکایی 1621 محصول لامبورگینی خریداری کرده اند. پس از این کشور آلمان با فروش 595 دستگاه، بریتانیا با فروش 514 دستگاه، ژاپن با فروش 354 دستگاه، چین با فروش 337 دستگاه و ایتالیا با فروش 268 دستگاه به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

شاید بدانید که سال گذشته لامبورگینی توانست برای اولین بار در تاریخ به ارقام فروش بالای 10000 دستگاه دست یابد. این شرکت رکورد فروش 10112 دستگاهی را در سال 2023 از خود به جای گذاشت که در صورتی که استقبال از محصولات این شرکت در نیمه دوم همانند نیمه اول باشد، ارقام فروش آن به بیش از 11 دستگاه می رسد.

ناگفته نماند که لامبورگینی اعلام کرده است که مدل هوراکان تا دسامبر در خط تولید خواهد بود و پس از آن دیگر شاهد تولید این مدل نخواهیم بود. این خودرو قرار است با مدل جدیدی به نام Temrario جایگزین شود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا