اخبار روز

لاغری و لاغری با آب غار یا غار؟

با نزدیک شدن به فصل و آب میوه گیری، بیشتر افراد علاقه مند به استفاده و نگهداری از شیره خور در منزل هستند، زیرا این گریپ فروت نارس دارای خواص فراوانی است. از این میوه می توانید علاوه بر آب میوه، رب و ترشی هم درست کنید. آب غور و غور برای درمان بسیاری از بیماری ها مناسب است، بنابراین از استفاده از این ادویه خوشمزه در سالادها و غذاها غافل نشوید.

لاغری و لاغری با آب غار یا غار؟

به گزارش نمناک، برخی فکر می کنند آب کدر است چربی خون کم می کند، داروهای خود را جایگزین می کنند و برخی دیگر با معده خالی مصرف می کنند زیرا فکر می کنند آب کدو تنبل چربی های اطراف معده را آب می کند. اما این ایده ها چقدر درست است؟

غور حاوی اسیدهای فراوان است و طعم ترش و طبیعت سرد آن حرارت بدن را کاهش می دهد. استفاده از آن در سالادها و غذاها تشنگی شما را برطرف می کند.

شاهی ترشح معده را افزایش می دهد و اشتها را نیز تحریک می کند به همین دلیل بعد از غذاهای چرب و سنگین در هضم غذا مصرف می شود. مواد غذایی مفید آب غور غنی است ویتامین سی التهاب مخاط دهان را کاهش می دهد و از خونریزی لثه جلوگیری می کند. همچنین حاوی ترکیبات ضد عفونی کننده است که معده و روده ها را تمیز می کند.

آیا آب در کاهش وزن و کنترل وزن تاثیر دارد؟

برخی افراد برای کاهش وزن با معده خالی آب مصرف می کنند. این افراد باید بدانند که مصرف مداوم آب با معده خالی می تواند به غشای مخاطی دستگاه گوارش آسیب برساند و منجر به ایجاد زخم شود.

تغییرات سبک زندگی مانند افزایش فعالیت بدنی همراه با رژیم غذایی کم کالری می تواند در کاهش وزن موثر باشد. اما افزودن شاهی به سالاد به خوش طعم شدن آن کمک می کند و از آنجایی که این غذا کم کالری است، می تواند در کنترل وزن موثر باشد.

چاشنی سالاد با آب رازیانه به شما این امکان را می دهد که مواد مغذی بیشتری مانند آهن را از سالاد جذب کنید. آب با اسیدهای آلی پتاسیم آن را در آن دارد درمان سیاتیک و روماتیسم و دفع سموم بدن از طریق کلیه ها مفید است. علاوه بر این، آب کدو تنبل به دلیل طبع سردی که دارد دمای کبد را پایین می آورد و تا حدودی اثر کلریتیک دارد.

جایگزینی آب با دارو ممنوع!!!

تا به امروز هیچ نتیجه تحقیقاتی در مورد تأثیر نوشیدن آب بر کاهش چربی خون وجود ندارد. اما بسیاری از مردم به جای مصرف داروهای خود به آب روی می آورند. البته باید توجه داشت که آبگوشت تا حدودی چربی خون را از بین می برد و اگر فرد چربی و فشار خون بالااگر چنین است، باید با پزشک مشورت کنید و خود را به نوشیدن آب محدود نکنید.

کدام افراد برای ابغوره مناسب نیستند؟

افرادی که خونسرد یا نوراستنی اگر بیمار هستید، باید از نوشیدن آب خودداری کنید.

اسیدیته بالای آب و اسیدی بودن آن منجر به حل شدن بسیاری از املاح بدن می شود و به همین دلیل برای افراد بیمار و مسن مناسب نیست.

برخی از افراد برای جلوگیری از کپک زدن آب به آن نمک می افزایند که به افراد دارای آب توصیه می شود فشار خون بالا توصیه نمی شود.

نکات مهم برای نگهداری آبگوشت

برای تهیه آب بهتر است از بطری آب نوع عسگری استفاده کنید. آب کدو تنبل با دانه های درشت تلخ و ترش می شود.

پس از تهیه شیره در منزل، محصول را در لیوانی ریخته و به آب در حال جوش اضافه کنید. این امر از رشد باکتری ها و کپک ها در طول نگهداری جلوگیری می کند. برای جلوگیری از ورود و خروج هوا، شیشه را تا حد امکان پر از آب کنید و درب آن را ببندید.

فواید آب در طب سنتی

غور را در طب سنتی سرد و قابض می دانند. همچنین برای درمان ورم لثه، استوماتیت و یرقان مناسب است.

آب کدو تنبل درمان مناسبی برای اسکوربوت است کمبود ویتامین C است

آب غور حاوی تارتارات پتاسیم است که برای درمان سیاتیک و روماتیسم حاد بسیار عالی است.

نوشیدن آب نه تنها حرارت و صفرا را از بدن دفع می کند، بلکه باعث تقویت کبد و ضد عفونی کننده روده ها می شود.

آب غرغره برای تسکین گلودرد مناسب است.

برای تقویت معده و دفع کرم روده باید 5 روز آبغوره بنوشید. زیره مصرف کردن

آب برای نوشیدن درمان کمردرد و درد پا مفید است. برای درمان این بیماری ها می توانید به مدت 10 روز آبغوره مصرف کنید. البته در این مدت نباید غذاهای سنگین مصرف کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا