اخبار روز

قیمت گوسفند زنده عید قربان اعلام شد


به گزارش مانیبان، رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور درباره قیمت دام زنده در آستانه عید سعید قربان گفت: قیمت نقدی هر کیلوگرم بره نر ذبح شده بالای یک سال برای مصرف کننده در آستانه عید قربان. قربان بین 230 تا 250 هزار تومان تعیین شد.

منصور پوریان درباره تفاوت قیمت دام در تهران و سایر استان های کشور گفت: قیمت ها در تهران و استان ها تفاوت چندانی ندارد اما در مجموع قیمتی که با مشورت برخی از دامداران تعریف کردیم برای دام خوب است. کشاورزان در شرایط فعلی، بنابراین آنها می توانند. آنها باید در روز عید قربان که اوج مصرف محسوب می شود، مقدار دام زنده ای را که روی دستشان مانده است بفروشند.

پوریان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی دام سبک در کشور داریم که حجیم شده و در دست دامداران باقی مانده است، اظهار داشت: قیمت دام به طور کلی به توافق خریدار و فروشنده بستگی دارد، اما تلاش می کنیم. . تعیین قیمت مناسب به نفع کشاورز و افزایش تقاضا در بازار. البته با توجه به اینکه در بسیاری از استان ها دام زیاد است، برخی از دامداران می توانند دام های خود را حتی زیر این قیمت عرضه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد دام های موجود در کشور بیش از 2 میلیون و 500 هزار راس برآورد می شود و پیش بینی ما این است که در روز عید قربان امسال نزدیک به 700 هزار راس به بازار جذب شود.

پوریان با بیان اینکه وضعیت ما نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت است و دام سبک زیادی آماده ذبح داریم، تصریح کرد: در سال های گذشته مانند همیشه تقاضا برای خرید عید قربان حدود 500 هزار رأس بود اما با توجه به این موضوع. پیش بینی ما این است که در این روز پرشور 700 هزار راس دام به فروش برسد و امیدواریم این رقم برآورده شود تا فشار از دامداران برداشته شود و بخشی از دام های خود را بفروشند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پاسخ به این سوال که در چه مراکزی می توان دام زنده خریداری کرد؟ وی گفت: در تهران سازمان میدان پست هایی را برای عرضه دام سبک تعیین کرده است و علاوه بر آن مراکز دیگری نیز وجود دارد و چند هفته است که عرضه دام در این مراکز افزایش یافته تا مشکلی در روز وجود نداشته باشد. روز عید قربان. در استان های دیگر مراکز ویژه ای وجود دارد و مردم نگران عرضه نباشند زیرا همانطور که گفته شد میزان عرضه بسیار بالاست.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا