اخبار روز

قیمت ویژه دام زنده در ماه محرم اعلام شد


به گزارش مانیبان، افشین صدرادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک با بیان اینکه مشکلی در تامین دام زنده وجود ندارد، گفت: قیمت فعلی هر کیلو بره نر پرواربندی 310 تا 320 هزار تومان است و با توجه به افزایش تقاضا، احتمال نوسانات جزئی قیمت دام در بازار وجود دارد.

به گفته وی، با پایان دهه اول محرم شرایط به حالت عادی برمی گردد و به تبع آن قیمت ها اندکی کاهش می یابد.

صدرداران ادامه داد: بارها گفته ایم که قیمت فعلی گوشت قرمز در بازار هیچ ارتباطی با دام زنده ندارد، این موضوع ربطی به تولیدکننده ندارد، جز اینکه در بسیاری از موارد شاهد تفاوت قیمت دام بوده ایم. و گوشت موجود در بازار که به دلیل مشکلات شبکه توزیع است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با بیان اینکه اغلب شاهد عدم تطابق قیمت دام و گوشت در بازار هستیم، افزود: شبکه توزیع اغلب قیمت ها را با قیمت دلخواه در بازار عرضه می کند اما ملاک ما قیمت دام زنده است که قیمت دام زنده است. بر اساس نوسانات قیمت گوشت خارج از کنترل تولیدکننده است.

کاهش جمعیت دام زنده در فصل بهار قابل توجه نیست

وی درباره آخرین وضعیت جمعیت دام سبک در کشور گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار در پایان اسفند و در ابتدای بهار جمعیت دام سبک کشور 72 میلیون رأس بوده که طبق آمار مرکز آمار با توجه به شرایط هر سال به 70 میلیون رأس رسیده است زیرا هر سال از اول بهار تا اول تابستان 3 ماه است. کشتار شده که بر اساس آن کاهش جمعیت دام قابل توجهی نیست.

رئیس جمهور در خصوص وضعیت فعلی جمعیت گله های پرورشی افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار در پایان زمستان 1402، جمعیت گوسفند در کشور 54 میلیون و کل بز 18 میلیون نفر بوده است. که ما حدود 29 میلیون از آن را داریم. پرورش گوسفند و 9 میلیون بز پرورشی. دام مولد کشور حدود 38 میلیون راس است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا