اخبار روزاخبار قیمت ها

گران شدن بیش از حد قیمت موبایل باورنکردنی است!/جدول

به گزارش  پی ام آپ؛ مسئولان بازرگانی نشان می دهند که افزایش قیمت تلفن همراه در ماه های اخیر بین 20 تا 30 درصد بوده است، اما نگاهی به تغییرات قیمت محبوب ترین گوشی های بازار حکایت از افزایش دو برابری قیمت ها دارد.

افزایش قیمت تلفن همراه از اواسط سال گذشته همزمان با افزایش قیمت دلار آغاز شد و تا به امروز روند خود را حفظ کرده است، بنابراین از ابتدای سال جاری با وجود ثبات نسبی نرخ ارز ، قیمت انواع گوشی بسته به برند بین 500 هزار تا 2 میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش قیمت گوشی های آیفون به ویژه آیفون 13 بیش از سایر برندها و حدود 4 تا 5 میلیون تومان تحت تاثیر محدودیت های واردات و ثبت نام گوشی های برند اپل قرار گرفته است.

ادامه روند افزایشی قیمت تلفن همراه در شرایطی است که به گفته فروشندگان، تقاضای خرید حداقل 30 درصد کاهش یافته است.

واردات ارز زیر 600 دلاری تلفن همراه از ابتدای سال جاری تبدیل به ارز مبادله ای شد اما انجمن واردکنندگان در واکنش به نگرانی های مطرح شده مبنی بر حذف نیمی از ارز وارداتی، وعده داد که این تغییر نرخ به دلیل افزایش رقابت منجر به کاهش قیمت خواهد شد.

تغییرات قیمت 6 ماهه گوشی موبایل

گردآوری شده توسط www.vaghtesobh.com

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا