اخبار روز

قیمت مسکن در شهر جدید اندیشه، کاهش 20 درصدی داشت!

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، قیمت مسکن در شهر جدید اندیشه همپای کلانشهر تهران تا فروردین ماه امسال روند افزایشی را تجربه کرد. در ابتدای سال گذشته حداکثر قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این شهر (فاز 1، فاز 2، فاز 3، شهرک مریم، شهرک شاهد، شهرک واین و …) حدود 20 میلیون تومان بوده است.

این در حالی بود که افزایش قیمت در کلانشهر تهران به شهرهای جدید اطراف تهران از جمله اندیشه سرایت کرد و قیمت واحدهای نوساز در زمستان سال گذشته از مرز 50 میلیون تومان در هر متر گذشت.

اما ثبات نسبی بازار اقتصادی و تاثیر آن بر بازار مسکن باعث شده تا بخش مهمی از حباب قیمت مسکن در این شهر از بین برود. امروزه واحدهای مسکونی با میانگین قیمت کمتر از 40 میلیون و با تخفیف حدود 20 درصد برای فروش عرضه می شوند.

به عنوان مثال یک واحد مسکونی 64 متر مربعی واقع در فاز 1 با پارکینگ و انباری با قیمت 1.9 میلیارد تومان یا تقریباً متری 29.5 میلیون تومان درج شده است. آپارتمان 73 متری 2.4 میلیارد تومان، 66 متری 2.2 میلیارد تومان، 105 متری 3.5 میلیارد تومان (متری حدود 33 میلیون تومان) و آپارتمان 64 متری با قیمت 2700 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

همچنین یک واحد مسکونی 80 متری با پارکینگ، انباری و آسانسور با قیمت 3 میلیارد تومان یعنی متری 37.5 میلیون تومان اعلام شده است. مالک یک واحد مسکونی 85 در شهر مریم آن را به قیمت 2.3 میلیارد تومان (متر مربع حدود 27 میلیون تومان) درج کرده است.

به گزارش پی ام آپ، با وجود کاهش بیش از 20 درصدی قیمت مسکن در شهر جدید اندیشه که در واقع تخفیفی برای فروشندگان محسوب می شود، معاملات زیادی در بنگاه های معاملات ملکی این منطقه انجام نمی شود. فعالان بازار مسکن می گویند رکود این بخش روز به روز بدتر می شود و تقاضای اندک مصرف کنندگان به مشاوران املاک روی می آورد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا