اخبار روزاخبار قیمت ها

کمبود عرضه شکر و به دنبال آن افزایش قیمت بیسکویت، شکلات و شیرینی صنعتی!

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: قیمت انواع بیسکویت، شکلات و شیرینی صنعتی همچنان با قیمت شکر 18 هزار تومان تعیین می شود.

به گزارش پی ام آپ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، قیمت جدید شکر، هفته گذشته اعلام شد. بر این اساس قیمت شکر به صورت عمده ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و خرده فروشی ۲۸ هزار تومان تعیین شد.

اما شکر همچنان با کمبود مواجه است و به دلیل عدم عرضه این محصول در بازار، قیمت عمده آن به کیلویی 35 تا 40 هزار تومان و در بازار آزاد به 50 هزار تومان رسیده است.

کارخانه ها در تهیه شکر با مشکل مواجه هستند

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با تایید کمبود شکر در بازار گفت: شکر کمیاب است و کارخانجات ما به شدت در تهیه شکر فعالیت می کنند.

جمشید مقایی ادامه داد: قیمت مصوب عمده فروشی شکر 25 هزار و 500 تومان است و با این قیمت هم شکر در بازار وجود ندارد.

مغازه ای با بیان اینکه کارخانه های تولید بیسکویت و شکلات باید شکر را به هر قیمتی بخرند تا مشکل تولید نداشته باشند، افزود: در این بین هرکس شکر را به قیمتی که می تواند می فروشد و کارخانه ها باید تعطیل شوند تا فلج نشوند. آنها نمی توانند آن را بخرند.

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: قیمت انواع بیسکویت، شکلات و شیرینی صنعتی همچنان با قیمت شکر 18 هزار تومان تعیین می شود. تا زمانی که این مشکل حل نشود نمی توانیم قیمت ها را تغییر دهیم، اما تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

مصرف کلوچه، شکلات و شیرینی را کاهش یافت

مغازه ای با اشاره به کاهش تقاضا برای بیسکویت، آب نبات و شکلات گفت: بازار ما امسال نسبت به سال های گذشته 30 تا 40 درصد ضعیف شده است.

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات اضافه کرد: در حال حاضر بیسکویت، شیرینی و شکلات جزو کالاهای لوکس در سبد مصرف خانوار است و هر چه گران شود بازار را از دست می دهیم. به همین دلیل ما نمی خواهیم محصولاتمان گران شود. زیرا همانطور که اشاره کردم در این شرایط 30 تا 40 درصد از بازار خود را از دست داده ایم.

مغازه ای در ادامه گفت: همچنین تولید ما به اندازه قبل نیست و طبق سفارش تولید می کنیم.

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با بیان اینکه کارخانه های قند و شکلات همچنان منتظر تعیین قیمت شکر هستند، گفت: تا زمانی که قیمت شکر نهایی و تثبیت نشود و به وفور و به راحتی به دست تولیدکنندگان نرسد. ، ما نمی توانیم تغییراتی در قیمت های خود ایجاد کنیم. زیرا ممکن است فردا قیمت ها افزایش یا کاهش یابد.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا