اخبار روز

قیمت عجیب جوراب در بازار مردانه


بازار جوراب در ایران بسیار جذاب و متنوع است. اگرچه جوراب هایی با قیمت های زیر صد هزار تومان و در محدوده 50 تا 100 هزار تومان وجود دارد، اما باید توجه داشت که کیفیت این جوراب ها به گونه ای است که فروشندگان آنها را به عنوان جوراب یکبار مصرف معرفی می کنند و ادعا می کنند که پس از اولین شستشو، کیفیت آنها کاهش می یابد و با مشکلاتی مانند از بین رفتن کش و پارچه مواجه می شوند. همچنین در بازار جوراب ایران جوراب های وارداتی و مارک دار با قیمت های چند میلیونی وجود دارد. برخی از این جوراب ها از برندهای معروف ورزشی مانند نایک هستند. همچنین جوراب های وارداتی از ترکیه در برخی موارد بین نیم میلیون تا یک میلیون تومان قیمت دارد.

این روزها برای خرید جوراب کافی است به فروشگاه های نام تجاری مراجعه کنید و خواهید دید که باید یک جفت جوراب میلیونی بخرید.

ذکر این نکته ضروری است که در این گزارش فقط قیمت جوراب های معمولی درج شده است. تحلیل بازار جوراب نشان می دهد که خرید یک جفت جوراب معمولی بسته به کیفیت و مدل جوراب بین صد تا چهارصد هزار تومان قیمت دارد. در سال های اخیر می توان نوعی جوراب کوتاه مردانه را در بازار پیدا کرد که خریداران آن بیشتر جوانان هستند.

قیمت این جوراب های کوتاه و مچی تقریبا در محدوده قیمتی جوراب های سنتی و بلند مردانه می باشد. جوراب های سنتی مردانه معمولا بالای مچ پا را می پوشانند، اما جوراب های مچ پا همانطور که از نامشان پیداست فقط تا مچ پا می رسد.

هزینه خرید یک جفت جوراب مچ پا معمولی از 75 تا 400 هزار تومان است.

بسیاری از فروشندگان می گویند که جوراب ها دیگر ارزان نیستند. در گذشته خرید جوراب برای مناسبت هایی مانند روز مرد تبدیل به یک شوخی برای کاربران شده بود که ارزانی این محصول را مسخره می کردند اما در شرایط فعلی خرید سه جفت جوراب ساده حتی می تواند هزینه های میلیونی داشته باشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا