اخبار روز

قیمت طلا را متوقف کنید


به گزارش مانیبان، طلا در آستانه سومین افزایش فصلی قیمت قرار دارد. گزارش تورم آمریکا مطابق با انتظارات بود و امیدها را افزایش داد که بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۲۳۲۶ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.13 درصد افزایش به 2339 دلار و 60 سنت رسید.

آیا کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا که خرید طلا را برای سرمایه گذاران جذاب تر می کند، از قیمت این فلز گرانبها نیز حمایت کرد؟

گزارش شاخص هزینه مصرف شخصی ایالات متحده نشان داد که تورم ایالات متحده در ماه می تغییر چندانی نداشته است. به این ترتیب، احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر و سپس در دسامبر افزایش می یابد.

در حال حاضر 68 درصد احتمال دارد که بازارها نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهند، در حالی که قبل از انتشار داده های تورم ایالات متحده، 64 درصد افزایش یافته است.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو آمریکا، که همچنین یکی از اعضای کمیته بازار فدرال 2024 است، گفت که آخرین داده های تورم نشان می دهد که سیاست های پولی موثر بوده اند.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 1.04 درصد افزایش به 29.56 دلار و پلاتین با 0.57 درصد افزایش به 996.26 دلار رسید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا