اخبار روز

قیمت طلا دوباره افزایش یافت/قیمت جدید طلا امروز 20 است مرداد 1403

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا پس از افزایش قابل توجه در روز پنجشنبه ثابت ماند. کاهش نرخ بهره وزارت خزانه داری آمریکا و افزایش اعتماد به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور در ماه سپتامبر از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.16 درصد افزایش به 2431 دلار و 32 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.41 درصد افزایش به 2473 دلار و 40 سنت رسید.

تسنیم نوشت: طلا در هفته گذشته 0.6 درصد کاهش قیمت را ثبت کرد. این فلز گرانبها در روز دوشنبه 3 درصد کاهش یافت.

تحلیلگران بر این باورند که چشم انداز طلا در میان مدت مثبت است و کاهش قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت به دلیل عوامل زیربنایی اقتصاد کلان رخ خواهد داد.
گزارش شغلی بهتر از حد انتظار در ایالات متحده نگرانی ها در مورد کاهش رشد در این کشور را کاهش داد و از قیمت طلا حمایت کرد. علاوه بر این، فدرال رزرو آمریکا از کاهش قریب الوقوع نرخ بهره در این هفته خبر داد.

شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان تر کرد. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز کاهش یافته است.

سیاستگذاران فدرال رزرو به طور فزاینده ای مطمئن هستند که تورم به اندازه کافی کاهش یافته است تا روند کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

سرمایه گذاران در حال حاضر بر شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده متمرکز شده اند که قرار است هفته آینده منتشر شود و جهت سیاست فدرال رزرو را تعیین کند.

در بین سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.07 درصد کاهش به 27.59 دلار رسید و پلاتین با 1.20 درصد کاهش به 925.47 دلار رسید.

223225

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا