اخبار روز

قیمت طلا حساس شد


به گزارش مانیبان، بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا روز جمعه به پایین ترین سطح خود در سه سال و نیم اخیر رسید و دیروز دوشنبه افزایش یافت. سرمایه گذاران منتظر داده های تورم ایالات متحده و تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره در این هفته هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.39 درصد کاهش به 2301 دلار و 91 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.36 درصد کاهش به 2318 دلار و 60 سنت رسید.

تحلیلگران بر این باورند که اطلاعات زیادی در این هفته منتشر خواهد شد و رویدادهای زیادی در راه است. بنابراین بازار طلا با بی ثباتی بیشتری مواجه خواهد شد.

داده های شغلی بهتر از حد انتظار در ایالات متحده امیدها را برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر از بین برد و طلا را حدود 83 دلار در هر اونس یا 3.5 درصد در روز جمعه پایین آورد که بزرگترین کاهش روزانه از نوامبر 2020 است. این کاهش قیمت نیز تحت تأثیر توقف قرار گرفت. خرید طلا توسط بانک مرکزی چین

به گفته تحلیلگران، بانک مرکزی چین هرگز خریدار دائمی طلا نبوده است. همیشه مرحله خاصی از خرید طلا با وقفه چند ماهه وجود داشته است، اما اگر چین خرید طلا را از سر بگیرد، به دلیل مشکل خرید طلای چین، قیمت طلا تحت تاثیر قرار می گیرد. یکی یکی از محورهای اصلی بازار است.

از سوی دیگر، به نظر نمی رسد فدرال رزرو در نشست این هفته سیاست های پولی خود را تغییر دهد. سرمایه گذاران در حال حاضر بر پیش بینی های اقتصادی سیاست گذاران و کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پس از پایان نشست دو روزه این بانک متمرکز شده اند.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را به عنوان سرمایه زیان ده افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 1.97 درصد کاهش به 29.29 دلار و پلاتین با 1.23 درصد کاهش به 962.72 دلار رسید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا