اخبار روز

طلا به پایین ترین قیمت در سه ماه اخیر خود رسید!

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، قیمت جهانی طلا روز پنجشنبه به دلیل مذاکرات مجدد فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در سال جاری کاهش یافت و نزدیک به پایین ترین سطح جلسه قبل باقی ماند.

قیمت هر اونس طلا در زمان نگارش این گزارش به 1926 دلار رسید.

معامله گران طلا به صدای جروم پاول گوش دادند و در طول سخنرانی او بازار را به پایین ترین سطح 3 ماهه رساندند. وقتی سخنرانی رئیس فدرال رزرو به پایان رسید، آنها بیشتر آنچه را که فروخته بودند، پس گرفتند.

پاول، رئیس فدرال رزرو در صحبت با قانونگذاران گفت: افزایش بیشتر نرخ بهره نشانه بسیار خوبی است از اینکه اگر اقتصاد به مسیر فعلی خود ادامه دهد، بانک مرکزی آمریکا به کجا می رود.

ادوارد میر، تحلیلگر فلزات در مارکس می گوید: بازار هنوز فکر می کند که بانک مرکزی به پایان افزایش نرخ خود بسیار نزدیک است و طلا در حالت تدافعی قرار دارد، اما افت نکرده است. میر افزود: طلا تا تصمیم بعدی فدرال رزرو می تواند بین 1900 تا 1980 دلار معامله شود.

طلا به پایین ترین قیمت در سه ماه اخیر خود رسید!

در حالی که نرخ بهره بالاتر جذابیت شمش بدون بازده را کاهش می دهد.

بر اساس ابزار CME FedWatch، بازارها با احتمال 72 درصدی برای افزایش 25 واحد پایه در ماه آینده قیمت گذاری می کنند.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، اولین سیاستگذار بود که پیشنهاد کرد فدرال رزرو باید حداقل تا جلسه ژوئیه منتظر بماند تا تصمیم بگیرد که آیا نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد یا خیر.

طلا به پایین ترین قیمت در سه ماه اخیر خود رسید!

شاخص جهانی دلار در روز چهارشنبه نزدیک به پایین بود. دلار ضعیف تر اغلب شمش را برای سرمایه گذاران خارجی جذاب تر می کند. معامله گران منتظر اطلاعات اولیه ادعاهای بیکاری هفتگی هستند که یک شاخص کلیدی برای اقتصاد ایالات متحده است.

در بازار سایر فلزات گرانبها، قیمت هر اونس نقره پس از رسیدن به کمترین سطح از 22 مارس در جلسه قبل، به سختی به 22.62 دلار در هر اونس تغییر کرد. پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 944.96 دلار و پالادیوم 0.1 درصد افزایش یافت و به 1348.81 دلار رسید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا