اخبار روز

قیمت طلای سیاه را متوقف کنید!


به گزارش مانیبان، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در آمریکا 24 سنت افزایش یافت و به 85 دلار و 47 سنت در هر بشکه رسید. همزمان با ادامه مذاکرات آتش بس در قاهره، هم شاخص نفت برنت و هم شاخص نفت خام آمریکا بیش از یک درصد کاهش یافت.

حماس روز سه‌شنبه اعلام کرد که پیشنهاد رژیم صهیونیستی که از میانجی‌های قطری و مصری دریافت کرده، هیچ یک از خواسته‌های گروه‌های فلسطینی را برآورده نکرده است. اما حماس اعلام کرد که این پیشنهاد را قبل از پاسخ به میانجی‌گران بررسی خواهد کرد. اگر این جنگ ادامه پیدا کند، بیم آن می رود که گسترش یابد.

ترکیه اعلام کرد که صادرات کالاهای مختلف از جمله سوخت جت به سرزمین های اشغالی را تا زمان برقراری آتش بس محدود می کند. رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با محدودیت های خود به این اقدام پاسخ خواهد داد.

با وجود تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، قیمت هر دو شاخص نسبت به آخر هفته گذشته به دلیل چشم‌انداز جنگ طولانی با رژیم صهیونیستی در غزه تقریباً 1.7 درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که منابع آگاه بازار بر اساس آمار موسسه امریکن پترولیوم از افزایش 3.03 میلیون بشکه ای ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته خبر دادند. تحلیلگران رشد ذخایر را حدود 2.4 میلیون بشکه پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر نفت و سوخت آمریکا بعدازظهر امروز منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی تولید نفت آمریکا را افزایش داد و پیش بینی کرد که تولید نفت این کشور در سال 2024 با افزایش 280 هزار بشکه ای در روز به 13.21 میلیون بشکه در روز برسد. با این حال، این آژانس انتظار دارد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال جاری به 88.55 دلار برسد که بالاتر از پیش بینی قبلی 87 دلار است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا