اخبار روز

قیمت سکه سقوط کرد/ بازار به کما رفت

به گزارش بازتاب آنلاین، قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته روند متعادلی از خود نشان نداد.

تجارت نیوز در خبری نوشت: قیمت طلا و سکه امامی کاهش یافت، سکه بهار با افزایش محدود 5 تا 10 هزار تومانی و سایر قطعات سکه بدون تغییر قیمت معامله شد.

نوسانات محدود قیمت نتیجه رکود طلا در بازار است

کارشناسان اقتصادی بازار طلا را رکود می دانند و به همین دلیل زمینه نوسان و حرکت قیمت ها در بازار فلزات زرد محدود است.

برای طلا نیز تحلیلگران اقتصادی محدوده قیمتی 3 میلیون تا 380 هزار تومان را حد بالایی حرکت طلای 18 عیار می دانند و می گویند در صورت شکسته شدن این محدوده، روند بازار طلا افزایش می یابد. اما اگر نشکند بازه قیمتی سه میلیون تا 250 هزار تومان محدوده ای خواهد بود که دیده می شود. آنها کاهش بیشتر قیمت را منوط به شرایط مساعد سیاسی می دانند و کف قیمت را در این شرایط سه میلیون و 130 هزار تومان برآورد می کنند.

تکنسین ها رفتار سکه را تابعی از رفتار طلا و اونس جهانی می دانند و معتقدند در فضای فکری کنونی اونس جهانی طلا افزایش چندانی نداشته است و منطقه 40 میلیون تومانی را نیز می دانند. ته سکه . آنها می گویند کاهش بیشتر قیمت در بازار طلا به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در زمان نگارش این مقاله، اونس طلای جهانی با بیش از 15 دلار افزایش به 2342 دلار رسیده است. قیمت جهانی هر اونس نقره با 14 سنت افزایش 29 دلار و 69 سنت است. قیمت هر گرم نقره 999 روز چهارشنبه در بازار داخلی 56 هزار و 220 تومان با 530 هزار تومان افزایش معامله شد.

کاهش محدود سکه امامی در بازار که از روند رنج می برد

قیمت سکه امامی چهارشنبه 25 خرداد با کاهش 64 هزار تومانی ارزش 40 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد. سکه بهار با 10 هزار تومان افزایش قیمت 37 میلیون و 700 هزار تومان بسته شد.

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی در روز چهارشنبه بدون تغییر باقی ماند و با قیمت یکشنبه معامله شد. نیم سکه با قیمت 23 میلیون و 300 هزار تومان و ربع سکه 15 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد. سکه گرمی بدون تغییر قیمت 6 میلیون و 900 هزار تومان باقی ماند.

حباب سکه رشد کرد

قیمت طلا روز چهارشنبه کاهش یافت. هر مثقال طلای 18 عیار نیز با افت 129 هزار تومانی معامله شد و این رقم به 14 میلیون و 573 هزار تومان رسید. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 28 هزار و 600 تومان کاهش، 3 هزار و 364 هزار تومان قیمت خورد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و 320 هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز چهارشنبه در تمامی بخش ها افزایش یافت. حباب سکه امامی ۱۷۳ هزار تومان، سکه بهار ۲۳۲ هزار تومان، نیم سکه ۱۱۰ هزار تومان، ربع سکه ۵۵ هزار تومان و سکه گرمی ۲۷ هزار تومان افزایش یافت.

217.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا