اخبار روز

قیمت ساخت و ساز خانه غیر قابل پیش بینی شد.


به گزارش مانیبان، بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، ساخت بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی بر اساس طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است و این تعداد خانه در مراحل مختلف ساخت قرار دارند، اما سه سال از عمر دولت می گذرد، تعداد واحدهای تحویلی این پروژه بسیار جزئی است و آنچه تحویل داده شده مربوط به طرح اقدام ملی مسکن دولت قبل است. در واقع آنچه با طرح نهضت ملی مسکن به دست آمده، تامین زمین است؛ طبق گزارش های رسمی، 51 هزار هکتار زمین برای این طرح تحویل داده شده است.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پیگیری مجلس در خصوص آخرین وضعیت پروژه افتتاح و علت تاخیر آن از زمان اعلام شده در وعده های رئیس جمهور، گفت: ساخت بیش از دو میلیون واحد دیگر واحدهای مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است. پیش از این ساخت یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی 25 درصدی در دست اجرا بود اما پیشرفت فیزیکی پروژه 25 درصد باقی ماند.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه نهضت ملی مسکن ضعیف است، گفت: البته دلیل این کاهش سرعت پیشرفت فیزیکی افزایش هزینه ساخت مسکن است. همین روند افزایش نرخ دلار بر پیشرفت فیزیکی تمامی پروژه ها از جمله ساخت و ساز مسکن و نهضت ملی املاک تاثیر می گذارد. قیمت ها آنقدر بی ثبات است که دیگر نمی توان هزینه ساخت خانه را پیش بینی کرد زیرا این افزایش نرخ دلار همه را تحت تاثیر قرار می دهد. بازارها به عنوان یک قاعده کلی، در قراردادهای ملی نقل و انتقال املاک باید نرخی برای تعیین قیمت نهایی مشخص شود و قیمت ها نیز مشخص باشد، اما مشکل اینجاست که قیمت ها به شدت شناور است و انبوه سازان نمی توانند قیمت ثابت و غیر قابل انعطافی را منعقد کنند. .


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا