اخبار روز

قیمت دلار چنده؟


به گزارش پی ام آپ، امروز قیمت دلار هرات در حال کاهش بود، اما این کاهش هنوز به بازار تهران نرسیده و دلار در محدوده 48 هزار و 700 تومان ایستاده و به سطوح پایین تری نرسیده است.

با توجه به این موضوع، فعالان بازار اعلام کردند که سقف حمایتی از قیمت دلار 48 هزار و 600 تومان است و در صورت رسیدن دلار به زیر این کانال، خود را برای ورود اعداد کمتر آماده می کند.

امروز دلار برای ساعاتی در بازار آزاد به محدوده مطلوب رسید اما در این مرحله متوقف نشد و قیمت آن کمی افزایش یافت. مشکلی که نشان می دهد بازار در برابر کاهش قیمت دلار مقاومت می کند و نمی خواهد بیشتر از این پایین بیاید. پیش از این بازار نشان داده بود که تمایلی به رشد یا افزایش ندارد و در حال حاضر در محدوده قیمتی مشخصی در نوسان است.

اگرچه دولت مدعی است با کنترل بازار ارز توانسته آن را مدیریت کند، اما کارشناسان اقتصادی معتقدند بازار به ثبات نرسیده بلکه در حالت انتظار به سر می برد. به عبارت دیگر بازار منتظر است تا جهت گیری اخبار و روابط سیاسی مشخص شود تا بتواند قدم بعدی خود را بردارد. به همین دلیل هم قیمت ثابت مانده و هم معاملات به حداقل ممکن رسیده است.

علی سادخین کارشناس اقتصادی در گفتگو با تجارت نیوز با اشاره به قفل شدن قیمت دلار در محدوده مشخصی گفت: با توجه به نوسانات محدود قیمت دلار در ماه های اخیر، بازار ارز همچنان سردرگم است و منتظر بررسی مسائل سیاسی است.

در کوتاه مدت به دلیل شرایط سیاسی و تردید معامله گران نسبت به تغییر، قیمت دلار ممکن است بین 48 تا 52 هزار تومان در نوسان باشد. اما در درازمدت، سرنوشت دلار به عوامل دیگری مانند رشد نقدینگی، نرخ تورم، فروش نفت، تراز تجاری و رشد اقتصادی گره خورده است.

به گفته کارشناسان باید دید روند این شاخص ها در نیمه دوم سال به کدام سمت می رود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا