اخبار روز

قیمت دلار همچنان روند نزولی را در پیش گرفته است!/ جزئیات خبر

سست شدن بازار فردوسی، یکی از جمله دلایلی بود که باعث کاهش قیمت دلار شده است‌ در ادامه با آخرین وضعیت قیمت دلار همراه ما باشید.

 

به گزارش پی ام آپ، قیمت دلار در معاملات پشتیبان دیروز و شب گذشته در سطح حمایت 49 هزار و 100 تا 49 هزار و 200 تومان بود.

بررسی ها نشان می دهد که تبانی دلار هرات و بازار ارز دوبی منجر به خروج اضطراری خریداران دلار از بازار فردوسی شده است.

از سوی دیگر گفته می شود یکی از عوامل نوسانات نزولی دلار ناشی از همدستی پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملی دبی و بانک شهر است.

به گفته برخی از صاحبنظران بازار، شرکت پتروشیمی خلیج فارس ارزهای صادراتی خود را به بانک ملی دبی واگذار کرده است و این بانک از طریق مدیریت سیاست‌های مداخله در بازار، نقشی در کنترل قیمت ارز دارد. به نظر می‌رسد بانک شهر هم مسئولیت مدیریت قیمت اسکناس را بر عهده دارد.

بعضی از معامله‌گران اظهار می‌کنند که بازار در وضعیت تعلیق قرار دارد. افراد دیگر نیز ادعا می‌کنند که حجم خریدها در بازار ارز به طور قابل توجهی کاهش یافته است و خریداران در بازار به تنهایی منحصر می‌شوند. این وضعیت باعث ناپایداری بازار فرابورسی شده و یکی از دلایل نزول قیمت دلار نیز این عامل محسوب می‌شود.

در معاملات پشت صحنه شب گذشته فعالان بازار با اشاره به شکسته شدن محدودیت ها در بازار دلار به چند محدودیت حمایتی مهم پرداختند. به گفته آنها در شرایط فعلی مهمترین سقف حمایتی محدوده 49 هزار و 200 تومان است. آنها می گویند اگر قیمت دلار حمایت روانی 49 هزار تومانی را از دست بدهد، مهم ترین محدوده حمایتی در محدوده 48 هزار و 500 تومان خواهد بود.

با توجه به دیدگاه آن‌ها، اگر قیمت دلار پایهٔ مهم فعلی را نیز از دست بدهد، ممکن است تا سطح ۴۴ هزار تومان کاهش یابد. البته برای بازگشت دلار به سطح ۴۴ هزار تومان، نیاز به اخبار سیاسی مثبتی نظیر تحولات در مذاکرات هسته‌ای و موارد مشابه در حوزهٔ سیاست بین‌الملل است.

همچنین، در معاملات پشت خطی شب گذشته، نرخ تسویه دلار هرات در حدود ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شد. همچنین، نرخ حواله درهم امارات نیز به میزان ۱۳ هزار و ۶۸۰ تومان بود.

نکته مهم نزدیک بودن نرخ درهم به دلار به خط مقاومتی 50200 تومان است که فاصله تقریبا 1000 تومانی با قیمت نقدی دلار را نشان می دهد.

بعضی از معامله‌گران به اعتقاد دارند که قیمت دلار در حال حاضر ثابت خواهد ماند و به آرامی تا ماه محرم افت خواهد کرد، بلکه احتمالاً قیمت دلار جدیدی در سال ۱۴۰۲ برای آن پیش‌بینی می‌شود.

دسته‌ای دیگر نیز می‌گویند که در شرایط فعلی، تنها رویدادهای سیاسی می‌توانند باعث ایجاد هیجان در بازار شده و قیمت دلار را به یک الگوی جدید هدایت کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا