اخبار روز

قیمت بلیت فینال مهم ترین تورنمنت جهان؛ 220 میلیون تومان غیر ممکن است

به گزارش روزنامه دنیای اختاد، تب فینال ومبلی هم اکنون بالا گرفته و هواداران هر دو باشگاه برای حمایت از تیم محبوبشان لحظه شماری می کنند. قیمت بلیت اعلام شده از سوی یوفا برای این بازی به گونه ای است که همه ساکنان اروپا توانایی خرید آن را دارند. البته نه برای بهترین دسته!

استادیوم ومبلی لندن دارای سه دسته است و قیمت بسته به موقعیتی که در اختیار تماشاگران قرار می گیرد متفاوت است. دسته بندی در نظر گرفته شده برای بلیط های استادیوم مربوط به موقعیت مکانی، طبقه و نمای آن از زمین است. بر این اساس، دسته سوم ارزان است و از 180 یورو شروع می شود.

یعنی اگر قیمت روز یورو را نسبت به ریال محاسبه کنید باید حدود 12 میلیون تومان در کمترین موقعیت ممکن هزینه کنید. ممکن است کمی نجومی به نظر برسد، اما صبر کنید، زیرا ما هنوز تعداد صندلی های بهتر را بررسی نکرده ایم. برای صندلی بهتر، رقم فوق 490 یورو (تقریباً 32 میلیون تومان) است و بلیت های درجه یک که بهترین صندلی های معمولی ورزشگاه محسوب می شوند، معادل 45 میلیون تومان ارزش دارند. رقمی که احتمالاً بیش از درآمد ماهانه بیش از نیمی از ایرانیان است.

اما صندلی های پرایم هم هستند که بهترین موقعیت به حساب می آیند و قیمتشان 2900 پوند است که حتی برای اروپایی ها هم می تواند گران تمام شود و تبدیل آنها به ریال 220 میلیون تومان می شود! با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که این مبالغ ارقامی است که در وب سایت رسمی یوفا درج شده است. از آنجایی که به دلیل تقاضای خرید بالا باید پروتکل خاصی رعایت شود و یوفا نیز متقاضی را تایید می کند، این احتمال وجود دارد که حتی با قیمت بالا هم نتوانند بلیت فینال لیگ قهرمانان را تهیه کنند. بعد کار به بازار سیاه می رسد و داستانی وجود دارد که مثلاً بلیت های فینال دور قبل در بازار سیاه تا 40 هزار یورو معامله می شد!

نکته دیگری که باید در مورد قیمت نهایی بلیط در نظر گرفت: راحتی ورزشگاه برای افراد دارای معلولیت و استفاده کنندگان از ویلچر. قیمت بلیت این افراد تنها 70 یورو یعنی حدود 4.5 میلیون تومان است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا