اخبار روز

قیمت اجاره آپارتمان ها رسما گران شده است

به گزارش بازتاب آنلاین، به گفته وزیر راه و شهرسازی، مصوبه سقف اجاره بها اتخاذ شده و هفته آینده در سراسر کشور ابلاغ می شود.

اقتصاد 100 در خبری نوشت: امسال دولت تصمیم گرفت تعیین سقف اجاره بها را به شوراهای مسکن استان ها واگذار کند. در چهار سال گذشته با شیوع ویروس کرونا در سال 2019، تعیین سقف مجاز اجاره بها در سراسر کشور برای حمایت از مستاجران اعلام شد.

اما امسال این روند تغییر کرده است. در روزهای اخیر سقف اجاره بها در تهران 26 درصد تعیین شده و اعلام شده است که مشاوران املاک در صورت عدم رعایت این سقف جریمه خواهند شد.

در حال حاضر اکثر استان ها سقف اجاره بها را در شورای مسکن استان تصویب کرده اند و تنها چند استان باقی مانده است که در روزهای آینده این اتفاق خواهد افتاد.

مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی – امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هفته آینده مصوبه سقف اجاره بها مصوب شورای مسکن استان و شورای عالی مسکن در سراسر کشور ابلاغ می شود. “

بذرپاش با اشاره به اینکه قانون سازوکارهای سختگیرانه ای برای تعیین سقف اجاره بهای مسکن در نظر گرفته است، گفت: این اولین بار است که دولت از این ابزار برای کنترل بازار اجاره مسکن و ابزارهای خاص این قانون برای برخورد با افرادی استفاده می کند. اگر قانون را رعایت نکنید، امیدواریم وضعیت بازار اجاره مسکن بهتر شود.

دولت سیزدهم چهار اقدام شامل شناسایی خانه های خالی، پرداخت وام اجاره، تعیین حداکثر مجاز افزایش اجاره بها و ارائه کد رهگیری رایگان برای کنترل بازار مسکن را در دستور کار قرار داده است.

در این زمینه در 21 ام بهمن سال گذشته دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک) حذف شد و اکنون مشاوران املاک مجبورند برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند.

از ویژگی های این سامانه می توان به امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مشاورین املاک، امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مالکان و مستاجران، کارکرد شبانه روزی سامانه، پشتیبانی آنلاین و تلفنی و …. شخصی سازی قرارداد

217.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا