اخبار روز

قیمت آیفون 15 در ایران مشخص شد


به گزارش پی ام آپ، قیمت آیفون 15 در ایران پس از معرفی نسل جدید گوشی های اپل به یکی از سوالات اپراتورهای تلفن همراه تبدیل شده است.

طبق روال قبلی این شرکت، قیمت اولیه نسخه جدید آیفون ۷۹۹ دلار برای مدل معمولی ۱۲۸ گیگابایتی، ۹۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی پرو و ​​۱۱۹۹ دلار برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی پرومکس خواهد بود.

برای اطلاع از زمان ورود گوشی های آیفون 15 به بازار ایران، گزارش «تاریخ عرضه آیفون 15 در ایران مشخص شد» را در تجارت نیوز بخوانید.

فرمول تعیین قیمت آیفون 15 در ایران

آنطور که محمدرضا علیان، دبیر کنگره موبایل ایران به تجارت نیوز گفت: از آنجایی که واردات نسل جدید گوشی های اپل به ایران به هر روش گمرکی و مسافری احتمالا از هفته اول ممنوع است. مهر Bootleg iPhone 15 را می توان به راحتی در بازار پیدا کرد. بنابراین هزینه هایی مانند عوارض گمرکی، ثبت نام و … به محاسبه قیمت این گوشی ها اضافه نمی شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب قیمت این مدل قطعا کمتر از نرخ روز آیفون 13 خواهد بود که برای به دست آوردن قیمت آیفون 15 در بازار موبایل ایران کافی است قیمت جهانی آن را در روز ضرب کنید. نرخ دلار در ایران فروشندگان احتمالا حداکثر 20 درصد سود خواهند داشت.

وی یادآور شد: البته در ابتدای ورود پرچمدار جدید به بازار که مد شده است، احتمالا شاهد قیمت های عجیبی خواهیم بود، اما پس از فروکش شدن تب بازار و افزایش رقابت در فروش، بعید است که آیفون 15 پرو مکس بالای 60 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. در حال حاضر این گوشی را باید رقیب آیفون 14 دانست و همچنان این آیفون 13 است که از نظر قیمت رقیبی ندارد.

طبق فرمولی که عالیان ذکر کرد، اگر مبنای قیمت دلار نرخ رسمی اعلامی امروز جمعه بیست و چهارم باشد. شهریور 1402 در نظر بگیریم، در حال حاضر این سکه در بازار آزاد 49 هزار و 931 تومان قیمت دارد.

طبیعی است که به دلیل ممنوعیت واردات آیفون 15 به ایران، ارز ترجیحی به آن داده نمی شود و با نرخ ارز آزاد به صورت قاچاق وارد ایران می شود.

به این ترتیب قیمت آیفون 15 معمولی که در بازارهای جهانی 799 دلار قیمت دارد، با توجه به نرخ دلار در ایران و افزودن 20 درصد سود فروش، احتمالا در بدو ورود به ایران حدود 48 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. .

قیمت آیفون 15 پرو 999 دلاری تقریباً 58 تا 59 میلیون تومان برآورد شده است.

پیش بینی ها در مورد قیمت آیفون 15 پرو مکس در ایران بالاتر از 80 میلیون تومبا در ابتدا و حدود 85 میلیون تومبا است.

اما با توجه به اینکه قیمت فعلی آیفون 14 پرو مکس در بازار ایران حدود 60 میلیون تومان است، پیش بینی می شود که این مدل به تدریج محبوبیت خود را از دست داده و قیمت آن کاهش یابد و قیمت آیفون 15 پرو مکس کاهش یابد. به 60 میلیون تومان برسد 65 میلیون تومان کاهش می یابد.

واکنش بازار موبایل ایران به معرفی آیفون 15

بررسی ها نشان می دهد اولین واکنش بازار موبایل ایران به معرفی آیفون 15 مثل همیشه گران بود. آیفون 13 یک ترابایتی که پیش از این 94 میلیون تومان قیمت داشت، در پی معرفی پرچمدار جدید اپل به 110 میلیون تومان رسید.

البته مدل A2412 که به عنوان ارزان ترین آیفون 13 پرو مکس بازار شناخته می شود واکنش خاصی نشان نداد و با همان قیمت 79 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رسید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا