اخبار روز

قیمت آیفون سر به فلک کشید


به گزارش مانیبان، سیدحسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی تلفن همراه و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران، آخرین وضعیت بازار تلفن همراه در پی محدودیت های اعمال شده برای واردات این اقلام را تشریح کرد. و گفت: حدود 150 روز بود که ارزی که با آن گوشی ارزان‌تر وارد می‌شد، 600 دلار متوقف شد و همین امر باعث افزایش چشمگیر قیمت این گوشی‌ها در بازار شد و به عنوان مثال گوشی‌هایی که حدود قیمت بودند. . 8 میلیون تومان قبل از این اتفاق حدود 11 میلیون تومان افزایش قیمت داشت.

وی افزود: علاوه بر این، تعرفه واردات گوشی های بالای 600 دلار افزایش یافته و همین امر باعث شده تا قیمت برخی از این گوشی ها از جمله آیفون 13 به 53 میلیون تومان افزایش یابد که تا قبل از این اتفاق حدود 38 میلیون تومان بود. .

سادات حسینی درباره تاثیر تولید داخل گوشی موبایل در بازار گفت: هنوز چیزی به عنوان تولید داخل محقق نشده است و به نظر می رسد منظور از تولید، مونتاژ قطعاتی است که احتمالا از چین به ایران وارد می شود و می تواند تنها باشد. نرم افزار در داخل کشور نصب خواهد شد.

منبع: ایلانا


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا