اخبار روز

قیمت آیفون روند کاهشی دارد!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، با عرضه iOS 17 در پاییز امسال، دو مدل آیفون با آن سازگاری ندارند و ارزش آن به شدت کاهش می یابد. طبق گفته SellCell، انتظار می رود قیمت آن به نصف کاهش یابد.

اپل به طور رسمی زمان عرضه iOS 17 و iPhone 15 را به بازار تایید نکرده است، اما انتظارات برای اواسط سپتامبر است. زمانی که آیفون 15 و آی او اس 17 به طور کامل معرفی شوند، انتظار می رود ارزش مدل های قدیمی تر به شدت کاهش یابد.

پیش‌بینی می‌شود که به‌طور خاص دو مدل بیشترین آسیب را ببینند: آیفون 8 (و آیفون 8 پلاس) و آیفون X. داده‌های SellCell بر اساس اتفاقاتی است که برای iPhone 6s و iPhone 7 هنگام عرضه iOS 16 و این دستگاه‌ها رخ داد. حمایت خود را داشتند.

زمانی که اپل آپدیت iOS 16 را در سپتامبر سال گذشته منتشر کرد، قیمت آیفون 6s و 7 به طور متوسط ​​42.8 درصد کاهش یافت. SellCell توضیح داد: “iPhone X یا iPhone 8 به‌روزرسانی iOS 17 را دریافت نخواهند کرد، به این معنی که این تلفن‌ها به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت نمی‌کنند و دارندگان و داده‌های آن‌ها در برابر حملات افراد مخرب مانند هکرها آسیب‌پذیرتر خواهند بود.” ‹ کارشناسان زمانی که نسخه جدید iOS برای عموم عرضه شود، این مدل ها منسوخ خواهند شد.”

آنها اضافه کردند که این می تواند برای دارندگان آیفون X و 8 که ممکن است قصد فروش دستگاه های خود را در ماه های آینده دارند، فاجعه باشد. از آنجایی که اپل از دستگاه ها پشتیبانی نمی کند، تقاضا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. البته این می تواند خبر خوبی برای کسانی باشد که به دنبال یک گوشی ارزان قیمت هستند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا